«Volkswagen» skandāls: Latvijā atsaukšana draud no 7000 līdz 17 500 VW, «Škoda» un «Audi»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Kad autobūves koncerns “Volkswagen”  (VW) publiskos oficiālo “melno sarakstu” ar automašīnām, kuru dīzeļdzinēji spēj “krāpties” ar izmešu datiem, aptuveni 7000 VW, “Audi” un “Škoda” auto īpašnieku būs jāvēršas pie dīleriem, lai to novērstu, pretējā gadījumā tehnisko apskati šīs automašīnas iziet nevarēs. Kopumā “riska grupā” Latvijā ir līdz pat  17 500 spēkratu, kurus varētu skart “Volkswagen” skandāls. 

 “Riska grupā” ir ne tikai VW, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotie auto “Škoda”, “Audi” un “Seat”, kas ražoti pēc 2009.gada, turklāt ne tikai vieglās pasažieru automašīnas, bet arī vieglie komerciālie transportlīdzekļi, vēsta rus.lsm.lv.  

Vācijas auto ražošanas gigants "Volkswagen" pirms nedēļas nācis klajā ar paziņojumu, ka kopumā 11 miljoni kopš 2009.gada ražotie auto visā pasaulē ir aprīkoti ar noteiktu dīzeļdzinēja tipu, kas var viltot datus par kaitīgiem izmešiem. No tiem aptuveni pieci miljoni auto ir VW, 2,1 miljoni – “Audi”, 1,2 miljoni – “Škoda”, 700 000 – “Seat”, ka arī aptuveni 1,2 komerctransporta auto.  

Auto dators spēj atšķirt, vai spēkrats brauc pa ceļu vai arī iziet pārbaudi, un  pārbaudē dzinējs tiek pārslēgts “ekoloģiskajā” režīmā, samazinot izmešu daudzumu. Reālās braukšanas apstākļos izmešu daudzums pārsniedz atļauto, taču tiek samazināts degvielas patēriņu.

Runa ir par EA189 tipa dzinējiem, kas atbilst izmešu standartam “Euro 5”, un koncerns paziņoja, ka “Euro 6” standarta automašīnas nav  aprīkotas ar datu viltošanas iespēju.

Sākotnēji VW dīzeļdzinēju viltība atklāta ASV, bet  vēlāk atklājās, ka šādi no 2009.gada ražotie auto ir arī citās valstīs, tai skaitā Eiropās Savienībā.

Piemēram, Zviedrijā “Volkswagen” paziņoja, ka atsauc 225 000 šādu automašīnu, vēsta “The Local”. Lielbritānijā atklāts, ka šādu transportlīdzekļu skaits sasniedz 1,2 miljonus, ziņoja  “The Guardian”. “Volkswagen” dīleri Itālijā, Beļģijā un Nīderlandē apturējuši  vairāku dīzeļdzinēju automašīnu modeļu tirdzniecību.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) portālu rus.lsm.lv informēja, ka pašlaik

Latvijā reģistrētie no 2009.gada ražotie VW koncerna auto ar dīzēļdzīnējiem

Volkswagen -  11 824
Škoda – 2861
Audi – 2760

Populārākie modeļi:
VW Passat  - 2545
VW Caddy  - 1681,
VW Golf – 1594
Škoda Octavia  - 1323
VW Crafter – 911

dati: CSDD

reģistrētas kopumā 17 445 vieglas pasažieru un komerctransporta automašīnas ar dīzeļdzinējiem, kas ražotas “Volkswagen” koncerna rūpnīcās no 2009.gadā. Šajā skaitā ietilpst gan spēkrati, kas nopirkti jauni Latvijā,  gan arī no citām valstīm ievestie mazlietotie auto.

Savukārt “Volkswagen”   dīleris “Moller Auto” Latvijas Radio 4 rakstiskajā paziņojumā atzina, ka problēmas ar dīzeļdzinēja izmešu datiem var būt 3145 pasažieru automašīnām, 1288 VW komerciālajiem transportlīdzekļiem un 654 “Audi” spēkratiem.

“Moller Auto Latvia” pārstāve Anda Budļevska Latvijas Radio 4 pastāstīja, ka tās ir automašīnas, kas Latvijā pārdotas jaunas; otrreizējā tirgus automašīnu, kuras mazlietotas ieved no citām valstīm, šajā statistikā nav.

Savukārt “Škodas” markas tirgotāja “Karlo motors”  pārstāvis Ģirts Avotiņš Latvijas Radio 4 sacīja, ka Latvijā varētu būt aptuveni 2500 “riska grupas” automašīnu, tajā skaitā arī lietotas. Turklāt daļa no šiem spēkratiem var būt jau ārpus Latvijas.  

Gan dīleri, gan “Volkswagen” uzsver, ka visas šīs automašīnas ir pilnībā drošas ekspluatācijā, un koncerns strādā pie defekta novēršanas. Koncerna darbības plāns un “krāpties spējīgo” auto sarakstu plāno publiskot oktobra sākumā, iespējams, 7.oktobrī. “Volkswagen” arī paziņoja, ka defektu novēršana notiks uz ražotāja rēķina.

Tiesa, “melnā saraksta” automašīnas īpašniekiem būs jārēķinās ar  neērtībām, tai skaitā, lai izietu tehnisko apskati, būs nepieciešama izziņa no dīlera par defektu novēršanu.  

CSDD pārstāve Agnese Korbe portālam rus.lsm.lv sacīja, ka turpmākās darbības būs atkarīgas no “Volkswagen” rīcības. Viņa pastāstīja, ka līdzīgas problēmas piedzīvotas pirms vairākiem gadiem ar citu auto ražotāju, toreiz  CSDD, uzzinot ražotāja piedāvātus defekta novēršanas ceļus, informēja visus attiecīgo spēkratu īpašniekus par nepieciešamiem soļiem. Pagaidām CSDD var tikai ieteikt vērsties pie dīleriem.

Savukārt, sazvanot CSDD tehniskās kontroles nodaļu, kāds satraukts autoīpašnieks,  saņēma precīzāku  skaidrojumu – pašlaik “riska grupas”  automašīnām “nav nekādu problēmu iziet tehnisko apskati, taču, kad “Volkswagen” publiskos “melno sarakstu”, parasti automašīnas tiek atsauks, tad problēmu risinās dīleri – piedāvā citu auto vai sniedz izziņu, ka ar auto viss ir kārtībā”.

Bez šādas izziņas iziet tehnisko apskati nebūs iespējams, un defekts būs jānovērš.

Tikmēr britu patērētāju tiesību sargi brīdina, ka, pielāgojot dzinēju nepieciešamajiem izmešu standartiem, neizbēgami pieaugšot degvielas patēriņš.   

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti