Lai gan kādreiz signalizācijas bija viens no efektīvākajiem un galvenajiem automašīnas aizsardzības līdzekļiem, mūsdienās tendence ir mainījusies, taču tas nenozīmē, ka tās vairs nav vajadzīgas.
“Tām mašīnām, kuras tiek iegādātas šeit, Latvijā, lielākoties ir skaņas un gaismas signalizācija jau rūpnīcā uzstādīta.
Zinu arī, ka ir vairāki dīleru centri, kas jau uzreiz aprīko mašīnas ar pretaizdzīšanas sistēmām,” minēja Kalveits, piebilstot, ka, ja tas netiek izdarīt, īpašnieks pats var aizvest automašīnu pie speciālistiem, lai to uzstādītu.
Ja automašīnas īpašnieks nav pārliecināts, vai viņa spēkratam ir signalizācija, ir vairāki veidi, kā to pārbaudīt. Iespējams, viens no drošākajiem variantiem ir aizvest mašīnu uz dīleru centru, kur pēc automašīnas tehniskajiem datiem pateiks, vai tai ir signalizācija.
Pārbaudi var veikt arī pats: “Viens paņēmiens ir atvērt mašīnai logu, mašīnu aizslēgt, nogaidīt 20 – 30 sekundes un tad it kā līst caur logu iekšā, taisīt vaļā motora pārsegu vai durvis.” Ja automašīnai ir signalizācija, tad tai būtu jāsāk darboties, veicot šādas darbības.
Galvenais uzstādīt atbilstošu sistēmu savam transportlīdzeklim, kā arī parūpēties, lai sistēmu būtu sarežģīti apiet. “Lai nebūtu, ka katrai mašīnai ir salikta viena sistēma vienā vietā un visi zagļi to zina,” norādīja auto drošības eksperts, piemetinot, ka to var katrai automašīnai pielāgot individuāli.