Steiga ceļu remontdarbu laikā var sabojāt auto un novest pie negadījumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šogad visā Latvijā gan uz galvenajām šosejām, gan mazākas nozīmes ceļiem norit vērienīgi remontdarbi. Tas nozīmē, ka autovadītājiem, plānojot savu maršrutu, jārēķinās, ka ceļā būs jāpavada ilgāks laiks, nekā ierasts. Diemžēl liela daļa spēkratu īpašnieku, steidzoties savās ikdienas gaitās, ignorē ātruma ierobežojumus remontdarbu vietās. Tas var novest pie ceļu satiksmes negadījumiem vai vienkārši sabojāta auto un sabeigta ceļa seguma.

Mazi akmentiņi, kas uz ceļa remontdarbu laikā var atrasties lielā daudzumā, var nodarīt lielu skādi automašīnai, ja autovadītāji neievēro ātruma ierobežojumus. Apdrošinātāji skaidro, ieplaisājis priekšējais automobiļa stikls pēc tam, kad pa to ir trāpījis mazs akmentiņš no priekšā vai pretī braucoša transportlīdzekļa, ir klasisks apdrošināšanas gadījumus, par ko klienti prasa kompensāciju. Diemžēl uz atlīdzību var cerēt tikai tie, kuriem ir KASKO polise. "OCTA sedz tikai zaudējumus, ko izraisa transportlīdzeklis," skaidro „Ergo” atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Ja akmens būs izbiris no transportlīdzekļa kravas, jo tā nav bijusi pienācīgi nostiprināta, tad šādus zaudējumus segs no OCTA, savukārt, ja tas būs vienkārši akmens, ko no brauktuves uzceļ augšā cits transportlīdzeklis, tad OCTA to nesegs.

Ceļu būvnieki novērojuši, ka lielākoties autovadītāji ignorē remontdarbu laikā ieviestos ātruma ierobežojumus.

Lai taupītu līdzekļus, uz Carnikavas ceļa nupat uzklāts nevis asfalts, bet granīta šķembu kārta, kas laika gaitā pieblietējas un pielīp pie ceļa. Ja autovadītāji neievēro ātruma ierobežojumus, kamēr ceļš vēl nav pabeigts, tad akmeņi lido pa gaisu. "Lielākā daļa ir vīrieši, kuriem patīk gan uzspolēt, gan strauji bremzēt un izdarīt manevrus, kas ir bīstami virsmas apstrādei. Uzņēmumā „Latvijas Valsts ceļi” (LVC) skaidro, ka ātruma ierobežojumi ceļa remonta posmos tiek izvietoti ne vien tādēļ, lai nebojātu vēl negatavo ceļu, bet arī strādnieku un pašu autovadītāju drošības dēļ.

"Protams, arī strādnieki var ciest no šķembām, kas tiek uzceltas augšā. Protams, pēc tam ceļš no jauna ir jālabo un līdz ar to ceļš zaudē kvalitāti," saka SIA “Limbažu ceļi” kvalitātes inženiere Iveta Oga.

Sabojāt auto var arī uz svaigi uzklāta asfalta. "Arī jārēķinās, ka var gadīties, ka gruntēšanas laikā ir bijis stiprs vējš un daļēji emulsija ir nonākusi uz asfalta un pirmās dienas tas var būt slidenāks, nekā tas būs normāli kalpošanas laikā. 

"Ja neievēro ātruma ierobežojumus būvobjektos, tas var izraisīt smagus satiksmes negadījumus, kur var ciest kā pārkāpējs, tā citi satiksmes dalībnieki," stāsta LVC Ceļu pārvaldīšanas un uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis.

"Latvijas Valsts ceļi" aicina autovadītājus nesteigties. Galu galā sākotnēji ietaupītās dažās minūtes var pārvērsties daudzās stundās autoservisā vai slimnīcā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti