Irbītis sarunā ar Latvijas Radio pauda, ka šādām automašīnām ir lielas problēmas ar apdzīšanu, ne visi autovadītāji spēs pierast pie videokameras skata ekrāna, ar kuru būs jāaprīko šādi auto.
Irbītis uzskata, ka Saeimas lēmums atļaut piedalīties satiksmē automašīnām ar stūri labajā pusē būtiski palielina avāriju risku uz ceļiem, ar šiem auto būs vairāk negadījumu, un tie potenciāli būs smagi negadījumi.
Taču kopumā situācija ar drošību uz ceļiem uzlabojas, “nav vairs deviņdesmitie un anarhija”, norādīja Irbītis.
Viņš gan domā, ka automašīnas ar stūri labējā pusē “neuzradīsies masveidā”.
Saeimas ceturtdien, 12.aprīlī, atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā ļauj Latvijā reģistrēt automašīnas ar stūri labajā pusē, kurām gan jābūt pielāgotām braukšanai pa ceļa labo pusi. Tāpat līdz ar izmaiņām samazināts traktortehnikas vadītāju apliecību kategoriju skaits.
Atstājot spēkā liegumu reģistrēt auto, kas domāti braukšanai pa ceļa kreiso pusi, paredzēti vairāki izņēmumi:
- auto, kuri pielāgoti braukšanai pa ceļa labo pusi;
- specializēti pasta un ceļu dienesta auro, kā arī atkritumu izvedēji,
- vēsturiskie spēkrati vai sporta automobiļi;
- auto, kas ievesti no ārvalstīm uz laiku.