Spēcīgais lietus daudziem interesentiem un bijušajiem RAF darbiniekiem nebija iemesls, lai sestdienā paliktu mājās. Restaurētā autovilciena "Latvija" prototips no sestdienas, 4. septembra, apskatāms Rīgas Motormuzejā.
"Nācās pilnīgi restaurēt. Tā, kā saka – līdz bultai un uzgrieznim. Pilnīgi izjaucot un gandrīz nekas nebija tāds, ko nevajadzētu restaurēt. Mani pašu iedvesmoja tas, ka tautā tā atmiņa tik ļoti dzīvo un katrs otrais latvietis atceras, ka ir braucis," sacīja Rīgas Motormuzeja galvenais restaurators Gunārs Dortāns.
Šādus autovilcienus pasūtīja speciāli vasaras olimpiskajām spēlēm Maskavā, lai ar tiem pārvadātu sportistus un apmeklētājus olimpiskajā ciematā.
"Tas varētu būt arī tas 1980. gads, kad Maskavā jau bija slēgtas Olimpiskās spēles, kad gaisā uzlidoja viņu [talismans] Miša, vai ne? Redziet, tas ir Maskavā," sacīja Dortāns, rādot vecos attēlus.
Kopā Latvijā izgatavoti un uz Maskavu nosūtīti 20 autovilcieni. Divdesmit pirmais palika Rīgā. Oļgerts RAF nostrādāja 13 gadus, līdz 1980. gada olimpiskajām spēlēm. Šis autovilciens bija viens no viņa beidzamajiem darbiem. Tolaik katrs puika gribēja strādāt RAF. "RAF sāku strādāt no 19 gadiem. Tā bija mūsu kadru kalve. Vienīgā kadru kalve auto speciālistiem," viņš sacīja.
Bet tagad visi laikabiedri satiekas šeit, muzejā, jau ar sirmām galvām, bet pārliecību, ka ir bijuši daļa no vēstures.