CSDD norāda, ka vidējais rādītājs visā Latvijā ir līdzīgs un pārbaudi neiztur aptuveni 5% no apturētajām automašīnām. Pārbaužu dati liecina, ka pašlaik vismazāk par savu un līdzcilvēku drošību domājuši autovadītāji Latgales reģionā.
Jau nedēļu Latvijā ir spēkā bargāki sodi par braukšanu ar neatbilstošām riepām, un aizvadītajā nedēļā Liepājas pusē vienai automašīnai tika atņemtas numura zīmes, jo riepu protektora dziļums bija zem 1,6 milimetru atzīmes.
Ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 milimetri. Pat ja protektora dziļums ir 3,9 milimetri, tas var ietekmēt automašīnas stabilitāti uz ceļa.
“Pirmkārt, ar tādām riepām nevajadzētu braukt. Vakar no rīta Pierīgā bija apledojuši ceļi, un šādas riepas mašīnu var nenoturēt uz ceļa, riepās vairs nav šīs rievas, kas auto notur uz ceļa,” skaidroja CSDD pārstāvis Uldis Zandbergs.
Mājas apstākļos riepu protektora dziļumu iespējams pārbaudīt ar bīdmēru vai lineālu. Tāpat, lai parūpētos par savu un apkārtējo drošību, CSDD neiesaka izmantot lietotas riepas, jo to izmantošanas termiņš varētu jau būt beidzies.
“Lietotas riepas droši vien ir pats pēdējais, jo nav zināms, kur tās ir glabātas, kā arī gumija jau var būt ļoti veca. Riepu lietošanas laiks ir 5-6 gadi, bet vairumā gadījumu lietotās riepas būs vecākas, gumija būs sakaltusi,” skaidroja Zandbergs.
Ja protektora dziļums būs zem 1,6 milimetru atzīmes, tad ceļš uz servisu būs jāmēro uz evakuatora, bet pēc tam tāpat – uz tehniskās apskates staciju. Noņemtās numura zīmes nogādās tuvākajā tehniskās apskates stacijā, kur arī būs jāiziet apskate, lai numuru atgūtu.
Ja tiek konstatēts, ka protektora dziļums ir zem 4 milimetru robežas, bet virs 1,6 milimetru atzīmes, autovadītājam nāksies šķirties no tehniskās apskates uzlīmes, bet mēneša laikā viņš to var atgūt, riepas nomainot.
No tehniskās apskates uzlīmes pirmdien reidā Ropažos šķīrās autovadītājs Daņils.
“Šī jau ir otrā sezona, kad ar viņām braucu. Man šķiet, ka priekšā nav noregulēta savirze, tāpēc varbūt nodilis vairāk. Aizmugurē gan jau ir tuvāk atļautajam,” atzina Daņils.
Piemērs tam, ka vajadzētu izvairīties no dažādu ražotāju riepu lietošanas, ir Oļega vadītā automašīna, kurai protektoru dziļums aizmugurē ir krietni virs 4 milimetriem, bet priekšā situācija vairs nav tik iepriecinoša. Riepas pirktas jaunas, “no augusta jau ar šīm braucu un pa 4 mēnešiem… droši vien, ka Ķīna tā ražo”, sprieda Oļegs.
Ropažos no 150 pārbaudītajām automašīnām tehniskās apskates uzlīme tika atņemta diviem transportlīdzekļiem, bet Ogrē no vairāk nekā 206 pārbaudītājām automašīnām mēneša laikā apskates stacija būs jāapmeklē sešiem spēkratiem.