4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Melnā gumija ceļmalās: kāpēc regulāri sprāgst kravas automašīnu riepas?

Policija: Situācija ar kravas auto riepām uzlabojas

Lai gan saplīsušas kravas auto riepas ceļa malā nav reta parādība, un arī protokolu skaits par neatbilstošām riepām nav mazs, tomēr policija mierina, ka situācija ar smago mašīnu riepām ir uzlabojusies, vēstīja LTV raidījums “4. studija”.

22. maijā Ērgļu pagastā, uz autoceļa Rīga-Ērgļi 97.kilometrā, 1967. gadā dzimis vīrietis vadīja automašīnu "Scania" ar piekabi, transportlīdzeklim plīsa priekšējā kreisā riepa, kā rezultātā tas zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur notika frontāla sadursme ar automašīnu "Opel".  Diemžēl sadursmes laikā bojā gāja gan vieglās automašīnas vadītājs, gan viņa meita.

Šis ir pēdējais, traģiskais negadījums, kuram par iemeslu ir kravas auto riepas. Pēc šī traģiskā negadījuma LTV raidījums “4. studija” kopā ar Valsts policiju devās reidā, lai pārbaudītu kravas auto riepu stāvokli.

Par satiksmei neatbilstošajām riepām policija 2016. gadā noformēja 131 administratīvo protokolu, 2017. gadā  – 251, 2018. – 201, bet šī gada piecos mēnešos - jau 69 administratīvā pārkāpuma protokolus.

Un lielākie grēkotāji, izrādās, ir nevis tālbraucēji, bet gan šoferi, kuri pārvietojas pa Latvijas ceļiem. Tiesa, starp tālbraucējiem arī ir pa kādam neatbildīgam autovadītājam.

Šajā reidā izlases kārtā tiek apstādināti gan vietējās nozīmes, gan starptautiskie pārvadātāji.

 Vienam no reidā apstādinātajam auto riepas bija tik tālu nodilušas, ka protektora dziļumu pat nomērīt bija grūti, riepa bija gandrīz pilnīgi līdzena.

Vadītājam un pārvadātājam, juridiskajai personai, noformēts administratīvais protokols un viņus sauks pie atbildības saskaņā ar likumu.

Vasarā autobusu riepu protektoru minimālajam dziļumam jābūt 2 milimetri, kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām un to piekabēm - 1,6 milimetri. Ziemā – autobusu riepām 3 milimetri, kravas auto - 2 milimetri.

Šajā reidā varēja pārliecināties, ka vidēji vienam no pieciem kravas auto ir problēmas ar riepām. Tomēr policijā uzskata - situācija ar smago mašīnu riepām ir uzlabojusies.

“Es domāju, ka ir jau jāaizmirst tie laiki, kādi kādreiz bija, ka uz visu autoparku tika iegādāts viens riepu komplekts tikai tehniskās apskates iziešanai. Izlīdzējās un mēģināja ietaupīt, kā varēja. Manā skatījumā tas sevišķi ir starptautiskajiem pārvadājumiem. Tas nav finansiāli izdevīgs gadījums,” atzina Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas vecākais inspektors Arnis Bārzdiņš.

Visticamāk, kravas auto riepas biežāk plīst, jo tām ir lielāka slodze, jānobrauc daudz lielāki attālumi, kā arī - vieglo auto stāvoklim īpašnieki pievērš lielāku uzmanību. Bieži vien, lai arī smagajam tiek uzlikts jauns “apavs”, tas var būt arī no tā sauktajām atjaunotajām riepām.

Tomēr laba zīme - ja kādreiz šoseju malās varēja vērot neskaitāmas sabeigtas smago riepas un gumijas driskas, patlaban šādus skatus var ieraudzīt arvien retāk.

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti