Ogrē top pirmais megavata elektrisko sacīkšu auto pasaulē

Uzņēmums “Drive eO” izziņo, ka noslēgumam tuvojas eO PP03 - pasaulē pirmā viena megavata elektriskā sacīkšu auto - izstrāde. Auto projektēts un uzbūvēts Latvijā, un šī gada 28. jūnijā 1020 kW (1368 ZS) jaudīgais spēkrats piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV (Pikes Peak International Hill Climb).

“Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,” saka Andris Dambis, “Drive eO” vadītājs.

“Drive eO” ir uzņēmums, kas specializējas elektrisko un hibrīda auto prototipu izstrādē un būvniecībā. Modelis eO PP03 ir vairāku gadu ilga darba rezultāts. Latvijas kompānija bija pirmā pasaulē, kas piedalījās un arī finišēja Dakāras rallijā ar hibrīda elektrisko auto. Pēc rallija noslēguma tika uzbūvēts modelis eO PP01 ar domu radīt pilnībā elektrisku auto, ar kuru piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās. Pērn “Drive eO” bija pirmie, kuri Paikspīkā startēja ar uzlabotu “Tesla Roadster”.

Jaunais pilnpiedziņas eO PP03 ir aprīkots ar 50 kWh litija jonu akumulatoru paku, kas darbina sešus YASA-400 elektriskos motorus ar eO izstrādātajiem kontrolieriem. Šis aprīkojums nodrošina iespaidīgu 1020 kW jaudu, maksimālais griezes moments ir 2160 Nm un auto var attīstīt ātrumu līdz 260 km/h.  Plānotais spēkrata svars ir tikai 1200 kg.

Paikspīkas kalnā braukšana ir otras senākās auto sacensības ASV. Dalībnieku uzdevums ir pieveikt 20 km garo trasi ar 156 pagriezieniem, kas sākas 2,862 metru augstumā un finišē kalna virsotnē 4,301 metru augstumā.

“Mēs esam ļoti gandarīti, ka izdevies uzbūvēt pasaulē pirmo viena megavata sacīkšu elektroauto. Šo modeli esam izstrādājuši no nulles un lielākā daļa komponentu un dizaina risinājumu ir mūsu komandas sasniegums. Zinām, ka piedalīties sacīkstēs ar šādu auto nozīmē pārvarēt daudzus izaicinājumus, bet mēs esam labi tam sagatavojušies gan Dakāras rallijā, gan iepriekš divas reizes piedaloties Paikspīkas sacensībās. Ar lielu lepnumu mēs drīzumā auto prezentēsim arī plašākai publikai un ceram, ka tas ikvienu pārsteigs. Uzvara Paikspīkā ir mūsu mērķis!” saka Andris Dambis.

eO PP03 pašlaik atrodas darbnīcā Ogresgala pagastā, tā pirmais testa brauciens paredzēts maijā, savukārt pilots, kurš stūrēs viena megavata auto, tiks izziņots aprīlī. Paikspīkas sacensības notiks šī gada 28. jūnijā Kolorādo ASV.

eO PP03 tehniskā specifikācija:

Visu riteņu piedziņa;
Seši YASA-400 elektriskie motori ar eO kontrolieriem;
Maksimālā jauda 1020 kW / maksimālais griezes moments 2160 Nm;
50 kWh litija jona akumulatoru paka ar akumulatoru uzraudzības sistēmu;
Mehāniskie tiltu reduktori / vienu pārnesums;
Tērauda cauruļu rāmis ar oglekļa šķiedras virsbūvi;
Elektriskais stūres pastiprinātājs;
Regulējami amortizatori;
Bremžu diski Ø378 mm priekšā / Ø330 mm aizmugurē;
320/710 R18 sliku riepas / 13” × 18” diski;
Pašmasa 1200 kg;
Maksimālais ātrums 260 km/h.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti