"Daudzām automašīnām ir tā dēvētā pirmsuzsilde. Ja jums mājās ir iespēja uzlādēt auto un tas ir pievienots iekārtai, varat izmantot priekšsildīšanu un neizmantot automašīnas akumulatoru. Ja jūs sāksit braukt ar siltu, nevis aukstu akumulatoru, jūs veiksit lielāku attālumu. Ir liela atšķirība," norādīja Norvēģijas Automobiļu federācijas pārstāvis Nils Sodals.
Bija zināms, ka aukstums samazina akumulatoru darbības laiku, taču eksperti nolēma to pārbaudīt praksē kalnainā reģionā uz sniegotiem ceļiem. Laikā, kad temperatūra svārstījās no nulles līdz -19 grādiem, pilnībā uzlādētām automašīnām bija jābrauc, līdz tās bija spiestas apstāties.
Visgarāko distanci veica "Tesla S" modelis, taču šoreiz svarīgāka bija atšķirība no ražotāja norādītajiem parametriem. Tāpēc uzvarēja "Maxus Euniq 6", kas "zaudēja" desmito daļu uzlādes laika un distances, "Teslai" šīs rādītājs bija apmēram 16%, bet zaudētāja bija "Toyota BZ 4 X" ar gandrīz 36%.
Eksperti uzsver, ka nevēlējās noteikt labāko vai sliktāko mašīnu, bet gan likt padomāt cilvēkiem pirms to iegādes. Laikā, kad daudzviet vēl nav labi attīstīts uzlādes staciju tīkls, tas pirmkārt ir svarīgi "ziemas" braucējiem lauku reģionos.