Automašīnu vasaras riepas uz kādu laiku jānoliek garāžā, jo tieši no šodienas visiem spēkratiem ielās jāpārvietojas ar ziemas riepām, atgādina Ceļu satiksmes drošības direkcija. Uz ielas sastaptie šoferi gan stāsta - riepas nomainījuši līdz ar pirmo salu pirms dažām nedēļām:
''Mums ir. Mēs tikko, nesen, samainījām, kā jau katru gadu mēs mainām. Ir labāk ar ziemas riepām, ir labāk braukt, nekā ar vasaras riepām vai tām vissezonas, kādas arī ir. - Ir nomainītas, jā. Sen jau. Es dzīvoju ārpus Rīgas, es nevaru atļauties negatavoties. Nu no rīta jau ir nulle grādi, protams, ar vasaras riepām vairs nevar braukt.''
Lielākā interese par jaunu ziemas riepu iegādi vai to nomaiņu tiešām bijusi jau oktobra otrajā pusē un novembrī, novērojuši arī auto servisu darbinieki un riepu tirgotāji.
''Protams, tā ir katru gadu. Īstenībā 90% cilvēku jau riepas ir nomainījuši. Vismaz tās, kas pie mums glabājās, mūsu klienti, 90% jau visu ir izdarījuši,'' stāsta uzņēmuma „Riepu garāža” pārstāvis Linards Zāģeris. ''Īstenībā jau sāka ap oktobra vidu. Cilvēki atstāj to uz pēdējo brīdi, kad parādās pirmais sals. Respektīvi, tas bija divas nedēļas atpakaļ, kad pie mums bija pirmais sals. Tad 50% cilvēku samainīja pa tām divām nedēļām. Pirmie apzinīgākie to dara oktobrī, tagad jau es varu teikt, ka gandrīz visi ir apāvušies.''
Tam, ka lielākā riepu mainīšanas aktivitāte jau aiz muguras, piekrīt arī uzņēmuma un interneta veikala „Mūsu riepas” valdes loceklis Pauls Kļaviņš:
''Likās, ka visi sagatavojušies bija jau oktobrī, novembra sākumā. Tagad liekas, ka visiem jau viss ir sapirkts. Šodiena ir vēl tikai sākusies, bet nu nekas neliecina par ļoti lielu aktivitāti.''
''Šobrīd es nevienu neesmu redzējis Rīgā staigājam vasaras apavos vai sandalēs, tad padomājiet, ka jūsu mašīna arī ir pelnījusi ziemas riepas, nevis vasaras,'' šādu salīdzinājumu pārejai uz ziemas braukšanu izvēlējies Biķernieku trases vadītāja vietnieks un drošas braukšanas eksperts Normunds Lagzdiņš. Viņš arī atgādina, ar ko autovadītājiem pašlaik jārēķinās:
''Specifiski ir tas, ka zūd jeb samazinās saķere ritenim ar brauktuvi. Pirmkārt, viņa sāk samazināties jau tad, kad vēl nav mīnusos grādi, bet vēl ir plusā. Vasaras riepa jau sāk palikt neelastīga, līdz ar to arī bremzēšana, dinamika un arī braukšana līkumos paliek nestabilāka. Tas nozīmē to, ja āra temperatūra ir plus trīs, plus četri grādi, tas nenozīmē, ka asfalta temperatūra arī ir plus četri grādi, viņa ir zemāka, un tas ir tas brīdis, kad jau var sākt veidoties apledojums, tā saucamais „melnais ledus”.''
Lagzdiņš arī iesaka neizmantot tā saucamās vissezonas riepas - tās ne vienmēr nodrošinot vajadzīgo saķeri ar brauktuvi, jo vissezonas riepas gatavotas no cietākas gumijas, nekā ziemai nepieciešams.
Ziemas riepas jālieto līdz nākamā gada 1.martam.