Jā, Latvijā elektriskie transporta līdzekļi ir. Tiesa gan, lielākā daļa no tiem ir kādas pašvaldības vai tās pakļautībā esoša uzņēmuma rīcībā. Ikdienas autobraucējiem elektriskais automobilis pagaidām vēl ir neizsapņots sapnis.
Šā gada pirmajā pusgadā kopējā transporta līdzekļu reģistrā klāt nākušas vien divdesmit vienības sasniedzot kopējo skaitu 264 elektriskie transporta līdzekļi. Savukārt šā gada trešajā ceturksnī no jau minētajiem 20 elektriskajiem braucamrīkiem, reģistrēti divi mopēdi, divi motocikli un piecas vieglās automašīnas.
Kādiem nolūkiem un kādus elektriskos automobiļus izvēlas Latvija? Ar elektrību darbināmu autobusu mums nav vispār, toties mums ir sešas kravas automašīnas. Latvijas ceļos un neceļos vizinās 26 elektriskie kvadricikli, 27 mopēdi un pat divi elektriskie motocikli. Savukārt vieglās automašīnas, kuras uz priekšu dzen tikai elektriskais dzinējs, kopumā Latvijā ir 203.
Ja runājam par konkrētām markām, tad visiecienītākie vieglie elektromobili Latvijā ir “Volkswagen” ar 136 vienībām, “Nissan” ar 28 vienībām, BMW ar 12 vienībām un astoņas “Tesla” elektriskās vieglās automašīnas. Vēl mūsu arsenālā ir 22 kvadricikli “Melex” un astoņi “Ego Helio” mopēdi.
Elektromobiļu reģistrs Norvēģijā šā gada 1. janvārī:
“Nissan Leaf” 4428 vienības
“Tesla Model” S 3773 vienības
“Volkswagen e-up!” 2799 vienības
BMW i3 1920 vienības
“Volkswagen e-Golf” 1721 vienības
“Citroen C Zero” 370 vienības
“Mitsubishi I-MiEV” 366 vienības
“Renault Zoe” 345 vienības
“Kia Soul EV” 319 vienības
“Peugeot iOn” 271 vienība
“Ford Focus Electric” 169 vienības
“Nissan e-NV200” 64 vienības
Lai saprastu vai mēs patiešām esam „zaļi” domājoša valsts, der nedaudz ielūkoties Norvēģijas elektrisko automobiļu reģistros. Te skaitļi krietni vien interesantāki.