Rīta Panorāma

Telefonintervija ar Rīgas Stradiņa universitātes rektoru Jāni Gardovski

Rīta Panorāma

"Frankenšteins" Dailes teātrī

Nākamgad augs maksa par tehnisko apskati

Nākamgad par tehnisko apskati būs jāmaksā vairāk

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

 Nākamgad auto īpašniekiem jārēķinās ar lielākiem izdevumiem par regulāro tehnisko apskati. Spēkā stāsies arī jaunas prasības, kas tiks izvirzītas par trīs gadiem jaunākiem automobiļiem.

Ar nākamo gadu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sniegto pakalpojumu cenrādī skaitļi pieaugs vidēji par 15% procentiem. Pozīcijas, kas skar visvairāk autoīpašnieku, saistās ar ikgadējās tehniskās apskates veikšanu.

Piemēram, par vieglo automašīnu ar benzīna motoru līdzšinējo 18,23 eiro vietā  būs jāmaksā 21,84.

Direkcijā skaidro, ka pakalpojumu cena jāceļ, jo parādīsies jaunas pozīcijas tehniskajā apskatē, ka attiecas uz automašīnām, luras izgatavotas pēc 2012.gada un kam ir pieslēgums auto elektroniskajai vadības sistēmai, kas atbild par vairākām elektroniski vadāmajām drošības sistēmām. 

“Līdzīgi kā servisos ir diagnostikas sistēmas, bet mēs pārbaudām tikai tos datora rādījumus, kas skar vadīšanu un bremzēšanu. Tad tos atbilstoši novērtējam,” jaunu kārtību skaidro CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks Uldis Zandbergs.

Ja dators uzrādīs kļūmes nozīmīgajās sistēmās, tad, visticamāk, tehnisko apskati iziet ar šādu auto nevarēs.

Direkcijas vadība norāda, ka nauda vajadzīga gan jaunu iekārtu iegādei, gan cilvēku algām, jo tehniskā apskate tagad aizņems ilgāku laiku. Apskatē iekļaus arī riepu vecuma pārbaudi, par pārāk vecām riepām gan aizliegums piedalīties satiksmē nedraudēs.

“Ja riepas vecākas par 10 gadiem, tad cilvēkam ieteiks pārdomāt to nomaiņu,” saka CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Transportlīdzekļu kontrolētāji skaidro, ka, lai arī jaunas iekārtas vajadzīgas jaunu mašīnu apskatei, savukārt darbinieku laiku un līdz ar to izdevumus algām vairāk prasa vecais autoparks.

“Sākām pārbaudes uz ceļiem, un tur vairāk problēmu ir vecām mašīnām. Par to maksā arī jaunu mašīnu īpašnieki,” norāda Liepiņš.

Daudzu autoīpašnieku argumentu, ka CSDD darbojas ar peļņu un tarifu celšana nav saprotama, direkcijā noraida, apgalvojot, ka ar peļņu vien nepietiek un,  ja tās nebūtu, tad tarifus nāktos celt vēl vairāk. 

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss  (“Vienotība”)  LTV “Rīta Panorāmai” norādīja, ka cenas tiek celtas tikai par dažiem eiro un nav celtas jau vairākus gadus, un mašīnas kļūst aizvien sarežģītākas, un tās jāpārbauda ar jaunām metodēm. Ministrs arī norādīja, ka traģisko avāriju analīze liecina, ka bieži vien pie vainas ir arī nestrādājošas drošības sistēmas.  

Ministrs arī sacīja, ka pieaugums nav liels un daži eiro pie kopējām ekspluatācijas izmaksām būtisku robu autoīpašnieku makos nerādīs.

Savukārt CSDD peļņa “netiek izkūpināta vējā”, to iegulda, piemēram, fotoradaru iegādē, kas arī vairo satiksmes drošību.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti