Jau kādu laiku Latvijā naktīs un rīta stundās gaisa temperatūra pazeminājusies zem nulles pēc Celsija skalas. Ceļa virsmas temperatūra ir vēl zemāka. Un tas vien nozīmē to, ka automašīna jāsagatavo ziemas sezonai. "Ja braukšana ir pilsētā, tad nav nepieciešams izvēlēties radžotās riepas," Latvijas Televīzijai pastāstīja SIA "Dalan" tirdzniecības vadītājs Ainārs Gulbis.
Riepu speciālists iesaka katru rītu strauji piebremzēt, lai saprastu, kā automašīna bremzē, un novērtētu ceļa stāvokli.
Latvijas laikapstākļiem piemēroti būtu trīs dažādu riepu komplekti – pa vienam vasarai un ziemai, kā arī viens komplekts rudenim un pavasarim.
Ja māk braukt, nav svarīgi, cik plāns vai dziļš ir protektors, uzskata autovadītājs Harijs.
Jaunas riepas protektora dziļums ir no 8-9 milimetriem, norāda to tirgotājs Ainārs Gulbis, piebilstot, ka "jebkura riepa ziemā slīd". Tādēļ ziemā arī gājējiem, pirms šķērsot ielu vai ceļu, jāizvērtē auto nobremzēšanas iespējas.
Riepas labāk izvēlēties ne vecākas par 10 gadiem un lietot tās ne ilgāk par pieciem gadiem.
"Katru gadu neizvēlos jaunas riepas," atzīst autovadītājs Raimonds.
Riepas jāglabā sausā, vēsā vietā, bez tiešas saules gaismas ietekmes. Pēc riepu montāžas obligāti jāveic balansēšana, jo tad iespējams pamanīt defektus, ja tādi ir. "Visām riepām ir jābūt vienādām," norāda Gulbis. Lai par to pārliecinātos, jāatceras, ka visa informācija par riepu ir atrodama uz tās abām pusēm.