Rīta Panorāma

Dokumentālā filma « Ģenerālplāns»

Rīta Panorāma

Šonedēļ sākas festivāls « Latvijas Jaunās mūzikas dienas»

Kur ziņot par bīstamām bedrēm?

Kur ziņot par bīstamām bedrēm?

Katru gadu, iestājoties siltākam laikam, autovadītājus nomoka vienas un tās pašas problēmas – bedres uz Latvijas ceļiem. Ko darīt, kam sūdzēties, ja bedres kļuvušas bīstamas, bet neviens nesteidz tās salabot?

Par bīstamu bedri tiek uzskatīta tāda, kura ir aptuveni divu A4 lapu izmērā un vismaz piecu centimetru dziļumā. Ja bedre atbilst iepriekš nosauktajiem parametriem, tad par tās izveidošanos autovadītāji var ziņot ''Latvijas Autoceļu uzturētājam'' (LAU) – gan ar viedtālruņa lietotnes "Waze" palīdzību, gan zvanot uz tālruņa numuru 80005555.

''Latvijas Autoceļu uzturētāja'' pārziņā ir valstij piederošā ceļu infrastruktūra un atsevišķu pašvaldību ielas. "Uz A klases ceļiem mēs bedres pēc informācijas saņemšanas sataisām 24 stundu laikā," stāsta VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” valdes loceklis Guntis Karps. Bedru veidošanās uz ceļiem vistiešākajā veidā saistīta ar ceļa seguma vecumu un tehnisko stāvokli. LAU šogad saremontējis aptuveni četrus tūkstošus kvadrātmetru avārijas bedru. Katru dienu tās lāpīt dodas 60 brigādes - aptuveni 180 cilvēki. 

Arī šādos laika apstākļos bedres varot sataisīt. "Tās var sataisīt kvalitatīvi, taču bedrei ir jābūt pietiekami lielai. Tehnoloģija ir relatīvi dārga. Bedrītē tiek iepildīts aukstais asfaltbetons un, kā rāda pieredze, tas turas vismaz vienu sezonu kā minimums vai pat divas un trīs sezonas stāv," turpina Guntis Karps.

Lielā daļā pilsētu par bedru remontu atbildīgas ir pašvaldības. Piemēram, Rīgā šogad salaboti četri tūkstoši kvadrātmetru bedru. Mazajām bedrēm, kas nav bīstamas, jāgaida pavasaris. "Tiklīdz būs diennakts vidējā gaisa temperatūra +8 grādi, atsāksies masveida bedru remontdarbi," stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta (RD SD) pārstāve Ilze Dimante. "Iedzīvotāji var zvanīt gan pa bezmaksas tālruni, kas ir 8000600, un arī informēt visos sociālajos tīklos, gan uz Rīgas domes sociālajiem tīkliem, gan arī RD SD tviterkontu, "Facebook", mēs esam visur sasniedzami."

Aptuveni puse no Latvijas ceļiem tiek vērtēti kā sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, daļā no tiem asfaltbetona segums pēdējo reizi pilnībā mainīts pirms 30 gadiem. Tādēļ nav nekāds brīnums, ka atkusnī reizē ar sniegu nokūst arī asfalts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt