Sadaļas Sadaļas

Kas labāks - mazlietots auto no Vācijas vai Itālijas?

Valda uzskats, ka automobilis rūsē tikai tajās zemēs, kur līdzīgi Latvijai zināmu gada laiku dominē ziema, ka tieši sniega un zemas temperatūras ietekmē automobiļa virsbūve ir visvairāk pakļauta korozijai. Daļēji tam var piekrist, jo tur, kur sniegs un ledus, parasti ir arī sniega kaisāmās automašīnas un metālam nelabvēlīgie sārmi. 

Savukārt zema temperatūra rūsu aptur - sasalis mitrums nespēj nodarīt automobilim kaitējumu. Līdz ar to Latvijai pat ir savas priekšrocības.

Pretrūsas apstrādes uzņēmuma KROWN vadītājs Raivis Alksnis zina stāstīt, ka vēl bīstamāks par mūsu klimatu ir dienvidu piejūras mitrais un sāļais gaiss. Itālija, Francijas dienvidi, Grieķija un citas Vidusjūras valstis ir īsts korozijas perēklis. Gaiss ir mitrs un sāļš, tas siltajā gaisā tā vien veicina rūsas attīstību ātri un agresīvi.

Nenoliedzami, tas ir viens no iemesliem, kāpēc dienvidu zemēs ir daudz grūtāk piemeklēt labi saglabātu mazlietotu automobili nekā Vācijā, Beļģijā, Francijas ziemeļos vai Šveicē, kur klimats rūsai ir nelabvēlīgs.  Lai konkurētu kopējā lietotu automobiļu tirgū, dienvidu zemju mazlietotu automobiļu pārdevējiem jāupurē cena. Lēts auto no Itālijas vai Francijas dienvidiem visbiežāk ir vainojams stereotipos, ka itāļu un franču automobiļi nespēj konkurēt kvalitātes ziņā. Taču galvenais iemesls nav ražotāja valsts, bet ekspluatācijas klimats.

Vēl kāds iemesls tam, ka Eiropas dienvidu zemēs iegādāts auto var likt vilties, ir tas, ka daudzos reģionos, piemēram, Itālijā, autoīpašnieki izvēlas remontēt vēl gluži jaunus automobiļus un veikt to tehnisko apkopi nevis dīleru autorizētos servisa centros, bet pie tuvējā atslēdznieka. Tas, iespējams, ļauj itāļiem ieekonomēt uz nebūt ne lētajiem dīleru pakalpojumiem, taču vispirms jau braucamrīks zaudē ražotāja noteikto garantiju un... Izsekot šādu automobiļu vēsturei, patiesam nobraukumam vai paveiktajiem remontdarbiem ir praktiski neiespējami. Tas ir vēl kāds iemesls, kas sniedz priekšrocības Vācijas, Šveices vai Beļģijas ceļus iepazinušam spēkratam.  

Katrā nozarē ir speciālisti, kam zināmas tās nianses un knifi, kurus ikdienas auto lietotājs varētu arī nezināt. Tas ir iemesls, iegādājoties mazlietotu auto, uzticēties sertificētam uzņēmumam, kas ne tikai piegādās auto no izvēlētās zemeslodes punkta, bet nesīs par to zināmu atbildību. Lai gan automobiļa cena pie Latvijas mazlietoto braucamrīku tirgotājiem ir šķietami augstāka nekā, piemēram, sludinājumu portālā mobile.de, kopsummā iegādāties un atgādāt auto uz Latviju pašu spēkiem var izmaksāt vēl vairāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt