Apskati neizgājušais Kristaps Aizupietis Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" stāstīja: "Bija tā, ka es atbraucu ar mašīnu, kurai visu laiku gāju tehnisko apskati Anglijā, un es jau paredzēju, ka vajadzēs uz vienas ass vienas markas riepas, bet Latvijā tehniskajā apskatē izbrāķēja, un es prasīju, kāpēc neiet cauri? Un teica – raksts esot savādāks. Es jautāju, vai tad tas ietekmē drošību mašīnas braukšanai? Nu, tāds esot likums, un tāpēc jautājums – kāpēc tā?"
Viņš skaidroja, ka paša pieredze Lielbritānijā rāda – skata vien to, vai riepas atbilst noteiktajam minimumam, taču Latvijā ir krietni prasīgāki. Kā argumentu vīrietis minēja statistiku par bojāgājušajiem uz ceļiem, kas tur esot viena no labākajām Eiropā.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters par šķietami striktākiem noteikumiem Latvijā skaidroja: "Latvijā normatīvie akti nosaka, ka uz vienas ass jābūt viena ražotāja, viena protektora raksta protektoram. Uz otras ass var atšķirties ražotājs, bet tā noteiktā prasība ir, ka šim rakstam ir jābūt vienādam. Lielākajā daļā Eiropas valstu ir šādi noteikumi, kas paredz, ka uz vienas ass ir jābūt viena ražotāja, viena protektora raksta riepām uzstādītām un uz otras ass var šis raksts atšķirties."
Savukārt 4x4 automašīnām visām riepām ir jābūt ar vienādu protektora rakstu.
Kā norādīja CSDD, šie noteikumi ir tikai un vienīgi tādēļ, lai transportlīdzeklis ceļu satiksmē būtu drošs.
"Noteikti šī prasība ir pamatota, jo attiecīgais riepu protektors, kas ir uzstādīts uz transportlīdzekļa, tas arī nosaka dažādus drošības standartus, kā šī automašīna uzvedīsies uz ceļa. Jo, kā zināms, tad vienīgā lieta, kas tur mašīnu uz ceļa, ir riepas un riepu protektors," skaidroja Mālmeisters.
Savukārt satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis pauda: "Riepām ar dažādiem protektoriem ir dažāds saķeres koeficients, un vasarā uz slapja ceļa katrs protektors uzvedas citādāk. Tas nozīmē, ka viena riepa ir ar vienu pretestību, bet otra riepa – ar otru pretestību, un straujākas bremzēšanas laikā atšķirīgi saķeres spēki nozīmē, ka automobili sanesīs. Nedrīkstētu riepu nodilums pat ar vienādiem protektoriem atšķirties par 10-15%."
Kā skaidroja satiksmes drošības eksperts, tas, ka Anglijā ir pieļaujams braukt ar dažādu protektoru riepām, vēl nenozīmē, ka daudzi autovadītāji to arī izmanto.
"Cilvēki domā par šo drošības jautājumu, un noteikti riepas nebūs tas iemesls, kāpēc angļiem ir labāki rādītāji satiksmes drošības jomā. Tur ir cits jautājums – vadītāju kultūras jautājums, disciplinētības jautājums. Kaut vai paņemsim tuvāku zemi Norvēģiju, kur ir vieni no pašiem īsākajiem satiksmes noteikumiem pasaulē, kur cilvēkiem neienāk prātā apiet kaut kādus noteikumus," viņš teica.
Skatītājam gan radās vēl kāds jautājums saistībā ar tehniskās apskates procesu Latvijā: "Šeit, Anglijā, tehnisko var iziet ļoti daudz servisos, kuriem ir līgums ar vietējo drošības direkciju. Vienkārši var aizbraukt ar mašīnu uz servisu un, ja kaut kas ir labojams, tad salabos un iedos tehnisko. Nav tā, ka ir jābrauc kaut kur tikai vienā vietā, kur ir monopols, un tad viņi var izbrāķēt par vienu lampiņu, un tad atkal ir jābrauc atpakaļ un tā tālāk."
Tikmēr CSDD to komentēja šādi: "CSDD jau no šī gada sākuma ir pārdevusi savas kapitāldaļas šajos četros tehniskās apskates pakalpojuma sniegšanas uzņēmumos, un šo tehnisko apskati veic šie četri uzņēmumi, kas ir saņēmuši attiecīgo sertifikāciju un ir akreditēti darbam tehnisko apskašu sniegšanā. Šajā brīdī notiek dokumentācijas sagatavošana un tuvāko dienu laikā tiks publiskajai apspriešanai publiskoti dokumenti, kas paredz publisko iepirkumu jebkuram interesentam, jebkurai sabiedrībai, kas vēlēsies nākotnē sniegt šādus pakalpojumus, bet šie noteikumi būs visiem vienādi un kontrole arī būs visiem vienāda, ko veiks CSDD. Taču ir jāsaka, ka šie uzņēmumi vai interesenti, kas nākotnē vēlētos sniegt tehniskās apskates pakalpojumu, servisa pakalpojumus tajās pašās telpās un ar tām pašām iekārtām nevarēs veikt."
Eiropā ir tikai divas valstis, Lielbritānija un Nīderlande, kur tehnisko apskati nodrošina servisi, taču CSDD uzskata, ka tā neesot labā prakse,
jo tas ietekmējot gan pakalpojuma cenu, gan kvalitāti.
Bet satiksmes drošības eksperts Irbītis norādīja: "Teikšu atklāti, nav tik lētas diagnostikas nevienā servisā, cik lēta ir tehniskā apskate šajās CSDD stacijās. Ar ļoti labām iekārtām, ļoti labiem stendiem un diezgan pilnīgu šo diagnostiku."
CSDD arī turpmāk veiks šo apskašu kontroli, inspektoru sertifikāciju un uzraudzīs, lai tehniskā apskate atbilstu visiem standartiem.