Rīta Panorāma

Intervija ar Latvijas Drošāka interneta centra vadītāju Maiju Katkovsku

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Droša braukšana ziemā

Kā satvert stūri un mainīt joslas. Droša braukšana ziemā

Lai braukšana ziemā būtu droša, autovadītājiem svarīgi ir arī pareizi piesprādzēties, pielāgot atzveltnes, sēdekļa un stūres augstumu, kā arī pacelt galvas balstu un pareizi novietot rokas uz stūres, stāstīja Drošas braukšanas skolas instruktors Aleksandrs Grīva.

Ja iedomājas, ka stūre ir kā pulkstenis, kur augšā ir 12, bet lejā seši, tad pareizi rokas ir novietot vietā, kur būtu deviņi un trīs. Tad stūri var pagriezt par 180 grādiem, neatraujot rokas no stūres.

Pilsētās slidenākās vietas ir krustojumi un līkumi. Ārpus pilsētas auto slīdēšana var notikt, apdzenot vai mainot braukšanas joslu.

“Mainot joslas ar priekšpiedziņas automašīnu, jābūt nedaudz vilkmei, respektīvi, jābūt gāzes pedālim nedaudz nospiestam, lai priekšējie riteņi tā kā vilktu mašīnu uz priekšu.

Tas nodrošina aizmugurējās ass stabilitāti. Un tad tādā nelielā vilkmē mēs varam mainīt joslu. Ne par daudz, tikai tik, lai nodrošinātu stabilitāti un tādā veidā mēs varētu risēm tikt pāri,” skaidroja Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Ar aizmugures piedziņas automašīnu ir citādi: “Ja mēs priekšpusi būsim izstūrējuši, tad aizmugure var palikt un buksēt, un tad var sagriezties riņķi. Aizmugures piedziņa – tas ir jādozē, jāmācās. Tas nav tik vienkārši.”

Savukārt pilnpiedziņas mašīnām piemīt priekšrocības un mīnusi, kas raksturīgi gan priekšpiedziņas, gan aizmugurējās piedziņas auto: “Ar pilnpiedziņas mašīnu ir jāmāk braukt. Mainot joslas šādos laikapstākļos, pilnpiedziņas auto ir stabilāks, jo visiem riteņiem ir vilkme un var tikt pāri sanesumiem, kas ir starp joslām. Nedrīkst pārāk agresīvi griezt stūri. Visam ir jābūt izrēķinātam, savlaicīgam, plūdenam un ar prātīgu galvu.”

Tāpat Vanks ieteica aizbraukt uz drošu vietu, kur iespējams atsvaidzināt savas braukšanas prasmes ziemas apstākļos: “Droša braukšana pēc savas būtības nav tikai mašīnas kontrolēšana, tā ir domāšana, situācijas paredzēšana uz priekšu. Jo ir sliktāka saķere vai laikapstākļi, jo vairāk un tālāk mums ir jāmēģina paredzēt ceļš uz priekšu. Jo tālāk mēs redzēsim, fiksēsim visu situāciju, jo drošāk brauksim un arī ekonomiskāk!”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt