Garāžas sarunas

Auto ražotāji pieķeras saldējuma vārīšanai

Garāžas sarunas

Uzbekistānas autobūves apjomi apsteidz Krieviju vairākas reizes!

Latvijas autobraucēji ir gana turīgi

Kā pašu spēkiem aizkrāsot nelielus rūsas plankumu auto virsbūvē. Speciālista ieteikumi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ja uz auto virsbūves izveidojies neliels rūsas plankums, to var aizkrāsot arī pašu spēkiem. No sākuma vieta ar smilšpapīru jānoslīpē un jāapstrādā ar skābo grunti, tad jāklāj epoksīdu grunts. Kad tā nožuvusi, virsma jāšpaktelē un jānoslīpē gluda, tad atkal jāklāj grunts, tad seko krāsa un laka, Latvijas Radio raidījumā "Garāžas sarunas" skaidroja auto virsbūves remonta speciālists Jānis Avotiņš. 

Ir labi, ja mašīnas īpašnieks pats laikus rūpējas par savu mašīnu un neļauj rūsai izplesties. Ja ir vēlme ieekonomēt, nelielu rūsas plankumu auto virsbūvē, iespējams aizdarīt pašu spēkiem, norādīja Avotiņš. 

"Redzot, ko dara cilvēki, – ir tā, ka neizzina daudzas nianses. Tur, kur tirgo materiālus, katrs pārdevējs vairāk vai mazāk zina tehnoloģijas. Vajadzētu nekautrēties viņiem prasīt," uzsvēra speciālists. 

"Cilvēki iedomājas, – ja ir rūsa, un tad noteikti vajag špakteli, jo špaktele būs tā kā betons, kas to iebetonēs un ar to arī beigsies. Tā nav.

Rūsa ir spēcīgāka, un tā nospiež to visu nost. Vajag priekšdarbus veikt, lai līdz špaktelēšanai tiktu," viņš skaidroja. 

Speciālists gan atzina, ka, iegādājoties visus nepieciešamos materiālus, darbu izmaksas tāpat būs vismaz 50 eiro, un garantijas, ka rūsa pēc kāda laika neizpletīsies no jauna, nav. Tomēr, ja ir sava garāža, kurā darbus veikt, un brīvs laiks, darbs nebūt nav tik sarežģīts, lai to nevarētu izdarīt. 

"Vispirms, ja tā ir rūsa, vajag to kaut kādā veidā samazināt, rūsas vietu apstrādāt ar smilšpapīru. Ir arī kādas nelielas birstītes, bet nevajag lielā laukumā aiziet. Tad jāskatās, vai nav caurums. Ja cauruma nav, vajag uzklāt pretrūsas skābo grunti, kas izreaģēs ar atlikušo rūsu," skaidroja Avotiņš. 

Uz skābās grunts darīt tālāk neko nevar, tāpēc tad, kad tā nožuvusi, uz tās jāklāj epoksīda grunts. Svarīgi, lai katru reizi, kad uzklāta grunts, tā kārtīgi nožūst. Uz iepakojuma parasti norādīts gan žūšanas ilgums, gan nepieciešamā temperatūra. 

Avotiņš skaidroja, ka nu jāsāk domāt par špaktelēšanu. Kad špaktele nožuvusi, tad var ķerties pie slīpēšanas. Jāielāgo, ka špakteli jāmēģina pēc iespējas vairāk nogludināt, lai apstrādājamais laukums būtu gluds. Tad atkal špaktele ir jānogruntē, jo uz špakteles krāsu neklāj. Kad grunts nožuvusi, vēl ar smalku smilšpapīru laukumu var nogludināt un tad var krāsot. Savukārt krāsai pa virsu jāuzklāj laka.

Viņš skaidroja, ka nepieciešamā krāsa jāiegādājas speciāli tam paredzētos veikalos pēc konkrētās mašīnas modeļa un krāsas koda. Lai nokrāsotu nelielu laukumu, nav nepieciešams iegādāties speciālu aprīkojumu, jo veikalos krāsu var iepildīt baloniņos. 

"Ir attiecīgs tirdzniecības profils, kur tirgo materiālus automašīnu remontiem. Tu vari aizbraukt ar savu auto uz to veikalu. Visos veikalos pēc attiecīgās mašīnas modeļa un koda var iepildīt krāsu baloniņā," viņš norādīja. 

Speciālists atzina, ka tādus nelielus, nokrāsotus laukumus, visticamāk, tāpat varēs pamanīt, taču, ievērojot pareizu darbu secību un uzklausot veikalu darbinieku padomus, rūsēšanu uz kādu laiku iespējams apturēt. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti