Izvēlētas 20 jaunu stacionāro fotoradaru atrašanās vietas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir izvēlējusies 20 stacionāro fotoradaru atrašanās vietas, tā Saeimas komisijā informēja CSDD direktors Andris Lukstiņš.

Jauno radaru atrašanās vietas tiks paziņotas pirmdien, 3.martā. Izvēloties radaru novietošanu, tas tika izvērtēts kopā ar ekspertiem, ņemot vērā vietas, kur notiek vairāk un smagākās avārijas.

Stacionārie radari lielākoties tiks izvietoti Rīgas reģionā.

Pagaidām gan tiek izstrādāts stacionāro fotoradaru iepirkuma konkursa nolikums. CSDD cer, ka jaunos radarus uzstādīt izvēlētajās vietās jau nākamā gada sākumā.

CSDD arī informēja, ka 2013.gadā par 5% pieaudzis ceļa negadījumu skaits, tostarp bijis vairāk smagi cietušo un bojāgājušo avārijās. Tāpat pērn pieaudzis noformēto protokolu skaits par ātruma pārkāpumiem,  taču tas esot saistīts ar biežākām Ceļu policijas veiktajām pārbaudēm.

Lukstiņš skaidroja, ka vietas izvēlētas, ņemot vērā gan bojāgājušo skaits tajā vietā, gan negadījumu skaitu, gan potenciāli iespējamos negadījumus.

„Protams, ka tur ir tie ir ļoti stingri kritēriji pēc kādiem tika izvēlēta šī vieta. Nevis ar mērķi, lai kādu noķertu un sodītu – tas pilnīgi šajā gadījumā atkrīt, bet tikai ar vienu mērķi – ka tajā vietā vajag samazināt vidējo braukšanas ātrumu,” uzsvēra Lukstiņš.

Tikmēr Valsts policija nav atmetusi cerības iegūt arī pārvietojamos fotoradarus un tos izmantot uz Latvijas lielākajiem autoceļiem. "Uz A kategorijas šosejas, uz kurām mēs arī redzam, ka notiek visvairāk negadījumu, tajā skaitā arī ar bojāgājušajiem, būtu jābūt vismaz vienam šādam pārvietojamam fotoradaram. Teiksim, nu ceļa posms Rīga - Daugavpils, es domāju, ir pietiekoši garš, lai Valsts policija iepriekš noteiktās vietās šo fotoradaru arī varētu izvietot pārvietojamo," sacīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs.

Policija cer iegādāties kopumā 15 šādas ierīces, tomēr tas varētu notikt tikai pēc stacionāro radaru ieviešanas. Tomēr līdzekļi tam vēl nav piešķirti un vispirms uz ceļiem būtu jāparādās stacionārajiem radariem. Pēdējos 10 gados drošība uz Latvijas ceļiem ir augusi ļoti strauji, tomēr pagājušogad, kad uz mūsu ceļiem radari nedarbojās, esam spēruši soli atpakaļ - negadījumu skaits audzis par aptuveni 5%. Palielinājies arī cietušo un bojā gājušo skaits.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti