Gints Gavers: Daļu sastrēgumu rada paši autovadītāji

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Bieži vien uz ceļiem un ielās ir situācijas, kurās meklējam vainīgos, apzinoties, ka nevajadzētu būt tā, kā ir. Piemēram, nejēdzīgi sastrēgumi krustojumos, kur vieni autovadītāji vēl nav no tā izbraukuši, bet citi jau iebraukuši. Parasti šādās situācijā vainojam ceļu kustības organizāciju.

Lai gan ceļa remontdarbi Liepājas virzienā jau tuvojas noslēgumam, pie Kalnciema tilta vēl arvien darbojas luksofors, kas regulē kustības plūsmu pa vienu satiksmei atvēlēto joslu. Teorētiski viss ir saprotams un vienkārši - pamīšus vienā vai otrā tilta pusē ieslēdzas sarkanā gaisma, ļaujot pretējā virzienā braucošajiem šķērsot tiltu.

Un tomēr sestdienas vakarā pat pēc pulksten astoņiem vakarā novērojamas krietni garas automobiļu rindas. Tas šķiet dīvaini, jo zaļā gaisma viena virziena kustībai tiek dota diezgan ilgu brīdi, lai bez liekas steigas tiltu varētu šķērsot vismaz 30 vai pat vairāk automašīnas.

Apmēram 40 minūtēs, ko nācās pavadīt pie remontējamā tilta, "Autodroms.lv" saskaitīja vismaz 30 automobiļus, kas devās šaurajā joslā jau pēc tam, kad iedegusies sarkanā gaisma.

Lielākoties tā rīkojās tie autobraucēji, kas piebraukuši rindas galā, secina, ka nāksies aizkavēties, tāpēc ar slaidu loku lielā ātrumā pabrauc garām pārējiem rindā stāvošajiem un apbraucamajā joslā iestūrē jau krietni pēc tam, kad luksofora sarkanās gaismas signāls to aizliedz.

Gluži loģiski, pretīmbraucējiem nākas uzsākt kustību vēlāk, lai ļautu nekauņām pabeigt manevru un atbrīvot brauktuvi. Tā kā Liepājas virziens ir apdzīvots arī ar kravas automobiļiem, viena luksofora periodā remonta posmu izbrauc labi ja nedaudz virs 10 braucamrīkiem. Protams, arī no pretējā virziena uzrodas tādi paši "steidzīgie", kas kustību uzsāk jau pēc luksofora sarkanās gaismas.

Visticamāk, visas dienas garumā, ievērojot luksofora signālus un respektējot pārējos satiksmes dalībniekus, remonta posmu šķērsotu daudz vairāk transporta vienību, daudz mazāku laiku pavadot garā rindā.

Līdzīga situācija ir arī ne vienā vien Rīgas centra krustojumā, kur pēc dzeltenā vai pat sarkanā luksofora signāla pārpildītā krustojumā iebrauc vēl virkne nekaunīgo. Rezultātā krustojuma viducī izveidojas neizbraucams sastrēgums, kas bieži vien atrisinās tikai pēc vairākkārtējas luksoforu signālu nomaiņas.

Krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas, agresīva braukšana, apdzenot auto kolonnu pirms krustojuma vai luksofora, nepārtrauktās līnijas šķērsošana - tie ir tikai daži Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pārkāpumi šādā situācijā. Taču lielākoties nekaunīgie autovadītāji ar šādiem manevriem neiegūst kāroto laiku, bet gan nervu stresu un kopējo nosodījumu.

Daudz praktiskāk būtu pilnā mērā izmantot sev atvēlēto kustības laiku, respektējot citus autobraucējus un radot Latvijas ceļos un ielās raitu un loģisku satiksmes plūsmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti