Panorāma

Nedēļa "Panorāmas" videoarhīvos

Panorāma

Kāpēc policija izmanto liecinieka mobilo tālruni?

Kāpēc Tīnūžu – Kokneses ceļš tik melns?

Eksperti skaidro Tīnūžu-Kokneses šosejas bīstamības iemeslus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Kāpēc jaunākais un labākais Latvijas ceļš kļuvis par vienu no melnākajiem biežo avāriju dēļ? Tīnūžu – Kokneses šoseju tagad pēta gan ceļu būvētāji, gan avāriju eksperti. Pirmie secinājumi liecina, ka pašam ceļam nav ne vainas. Taču trūkstošās atpūtas vietas, nevienmērīgais ātrums un dažkārt pat ceļa krāsojums ir iemesls, kādēļ tur notiek frontālas sadursmes pat ar letālu iznākumu.

Apsteigšana un apdzīšana, iebraucot pretējā joslā, uz šosejas uz Tīnūžu - Kokneses ceļa ir ikdiena, kam seko strauja bremzēšana. un pat sadursmes. "Asfalts jau labs," secina Viktors - šoferis ar vairāku desmitu gadu pieredzi pie stūres.

Tiesu eksperts, kurš analizē avārijas un to cēloņus, tagad kopā ar kolēģiem pastiprināti pēta šo ceļu. Tieši ātruma maiņu, kas uz šīs šosejas brīžiem ļauj braukt uz 90, bet citos posmos atkal uz 70 kilometriem stundā, viņš sauc par galveno avāriju iemeslu.

"Nav vienā ātrumā un tie ir bīstamie manevri. Plus nav kabatas, kur iebraukt, ja plīst riepa, jānomierina bērns," izpētījis RTU lektors, sertificēts tiesu eksperts Oskars Irbītis.

Nepārtraukta līnija ir arī pie Kokneses kartes. "Mūsu kolēģi šo ir identificējuši un visdrīzākajā laikā pārkrāsos," sacīja VAS “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Taču citas kabatas jeb apstāšanās vietas gan izbūvētas netiks. Latvijas ceļu politika ir visas šīs pieturvietas nodot uzņēmēju rokās. Viņi arī atbild par soliņiem, labierīcībām un uztur šīs kabatas kārtībā. Visticamāk, pavisam drīz interese par stāvlaukumiem radīsies arī uz  jaunās šosejas, jo pagaidām garajā posmā nav nevienas kafejnīcas.

Statistiski Kokneses – Tīnūžu ceļš dala sesto, septīto vietu Latvijas ceļu topā, analizējot uz ceļiem notikušās avārijas, skaitot cietušos un bojāgājušos.

Pirmajā vietā ir Rīgas apvedceļš posmā no Baltezera līdz Saulkalnei, otrajā – tas pats apvedceļš tikai Salaspils – Babītes virzienā. Joprojām daudz avāriju arī uz Bauskas šosejas un uz "via Baltica", braucot līdz Igaunijas robežai. Galvenais avāriju iemesls uz jaunās šosejas ir ātrums un apdzīšanas manevri, nepārliecinoties, ka to tiešām var darīt.

"Viss ir kārtībā, tie ceļa līkumi ir lēzeni un rada ilūziju, ka ir taisnāks, nekā patiesībā ir," skaidro eksperts Irbītis.

Tikmēr apdrošinātāju informācija liecina, ka visvairāk pieteikumu par nobrauktiem meža dzīvniekiem ir tieši no šī ceļa. Tam jāizveido īpašas rampas. Šo jautājumu ceļa būvnieki sola risināt. Tikmēr pēc CSDD ieteikuma uz šosejas plāno izvietot vēl vienu radaru, kas fiksētu autovadītāju ātrumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti