Ceļu satiksmes drošības dienesta Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš atgādināja, ka vidējais automašīnu vecums Latvijā ir 13 gadi. Tādējādi Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā.
Viņš arī uzsvēra, ka katrs otrais auto, kas tiek vērtēts tehniskajā apskatē, nav pietiekami labā kārtībā. Turklāt katru mēnesi astoņiem spēkratiem ir tik būtiskas problēmas, ka var kļūt par cēloni ļoti smagām un pat letālām avārijām.
Gan viņš, gan lietotu auto tirdzniecības uzņēmuma "Provento" valdes loceklis Uģis Vītols norāda, ka arī paši autovadītāji pret auto uzturēšanu mēdz izturēties nevīžīgi. Kā norādīja Vītols – ja neizlaidīs caur apskati, tad skatīsies, ko darīt, ja izlaidīs, tad labi – tik vieglprātīga attieksme reizēm ir šoferiem.
Visbeidzot, arī sertificēts valsts tiesu eksperts Oskars Irbītis norāda, ka „uz šo brīdi neesam gatavi, lai izietu tehnisko apskati divos gados”. Viņš arī pēc jau notikušām avārijām novērojis, ka reizēm auto visas bremzes nestrādā vienlīdz labi vai arī mašīnu lukturi ir tik slikti, ka apžilbina pretimbraucošos vai vispār nedeg.
Ideja samazināt auto tehniskās apskates skaitu, liekot šoferiem to iziet tikai vienreiz divos gados, nevis katru gadu, portālā manabalss.lv savākusi 10 000 parakstu.