Garāžas sarunas

Kas ir mistiskās RFiD antenas uz Latvijas elektrisko automobiļu numuru zīmēm?

Garāžas sarunas

Vai visiem automobiļiem var noteikt vērtību?

Auto “slīkoņi” pēc lielajiem Eiropas plūdiem pārņem tirgus laukumus

Eksperti: Auto «slīkoņi» smird un tiem bieži problēmas ar elektroniku

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pēc lielajiem plūdiem Eiropā lietotu automobiļu tirgū parādījušies tā dēvētie "slīkoņi", ko neviens auto mehāniķis nerekomendē iegādāties, jo tiem vairākus gadus var intensīvi svīst logi, ļoti bieži rodas problēmas ar elektroniku un tos nav iespējams izvēdināt, lai atbrīvotos no nepatīkamās smakas, Latvijas Radio raidījumā "Garāžas sarunas" skaidroja eksperti. 

Lietotu automobiļu tirgū pēdējo nedēļu laikā par lielāko aktualitāti ir kļuvis "slīkoņu" pieaugums. Visi būsim dzirdējuši par postošajiem plūdiem Eiropā, kad, applūstot ielām, zem ūdens pabija desmitiem un simtiem tūkstoši auto. Lai mazinātu zaudējumus, lielākā daļa "slīkušie auto" tiek pārdoti izsolēs par ļoti pievilcīgām cenām.

Eksperti pauda, ka visvairāk cietuši tieši elektroauto, un analītiķi apgalvo, ka otrreizējā tirgū drīzumā parādīsies ļoti daudz šādu "elektrisko slīkoņu." 

Nopirkt jaunu automobili nebūs viegli

Nav jābūt gaišreģim, lai nojaustu, ka arī Latvijā drīz vien var ierasties liels daudzums auto "slīkoņu". Speciālisti norādīja, ka šādiem auto vēl vairākus gadus var intensīvi svīst logi, saglabāties nepatīkama smaka, īpaši karstā laikā, un viena pēc otras var parādīties problēmas ar elektroniku. 

Iegādājoties jaunu automobili, var gadīties, ka uz to ir ilgi jāgaida. Ieteikums, iegādājoties jaunu automobili no Vācijas, ir pamatīgi izpētīt tā vēsturi, iemeslus, kāpēc to pārdod un kurš ir pārdevējs. 

Vēl kāds iemesls, kādēļ pircējiem, kuri nolēmuši iegādāties auto, bet nevēlas gaidīt rindā, ir globālais pusvadītāju jeb mikroshēmu iztrūkums, kas aizsākās šī gada pavasarī, turpinot  atsaukties uz autoražotāju industriju.

Tā rezultātā auto tirgotāji nespēj prognozēt auto piegādes termiņus. Mikroshēmas tiek izmantotas jauno transportlīdzekļu informācijas un izklaides sistēmās, stūres pastiprinātājos, bremžu sistēmās un citos auto mehānismos.

Autotirgotāji, tostarp arī Latvijā, nevar iepriecināt ar ziņām par auto piegādes termiņiem, kas uz pircējiem un pārdevējiem atsaucas negatīvi. Paredzams, ka pusvadītāju mikroshēmu trūkums pasaules autobūves nozarē šajā gadā izmaksās vairāk par 110 miljardiem ASV dolāru. Šīs aprises aptver visu piegādes ķēdi – no dīlera līdz ražotājam un piegādātājam.

Līdz ar to nepacietīgajiem auto īpašniekiem, kuri vēlas pēc iespējas ātrāk iegādāties auto, kaut arī lietotu, jābūt divtik uzmanīgam, lai nenopirktu "slīkoni", kas sliktākajā gadījumā lielāko daļu laika pavadīs garāžā pie mehāniķa, kas centīsies novērst plūdos sabojāto elektroniku, bez kā mūsdienu auto praktiski nav iedomājams.

Auto pircējam ir jābūt racionālam

Pandēmijas ietekmē pieauga arī elektroauto pieprasījums. Automobiļu piegādes ķēdēm ir virkne citu nelabvēlīgu faktoru, piemēram, ar laikapstākļiem saistītas problēmas, dabas stihijas.

Latvijas Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs jauno auto pircējiem šobrīd ieteica būt racionāliem, komunicēt ar izvēlēto autotirgotāju un saglabāt pacietību. 

"Pirmkārt, izvērtēt izvēlētā autotirgotāja noliktavas piedāvājumu, kas nozīmē, piekāpšanos auto individualizācijai, toties ieguvums ir pati automašīna, ar kuru var droši braukt. Otrkārt, racionāli izvērtēt auto tirgotāja ieteikumus par komplektācijas nozīmi, lai atsevišķu ražotāju un modeļu gadījumā var izvairīties no ilgās gaidīšanas," stāstīja Kulbergs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti