Rīta Panorāma

Telefonintervija ar Pēteri Krīgeru

Rīta Panorāma

Intervija ar Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektori Ināru Pētersoni

CSDD varētu skaitīt pa telefonu runājošos autovadītājus

CSDD varētu skaitīt pa telefonu runājošos autovadītājus

Gadā laikā Latvijā vidēji tiek sodīti aptuveni 2000 autovadītāju, kuri pieķerti pie stūres, runājot pa mobilo tālruni. Šogad policija pieķērusi jau 100 šoferīšus. Šie dati, visticamāk, neatspoguļo reālo situāciju uz Latvijas ceļiem. Eksperti atzīst, ka telefona lietošana pie stūres var būt bīstama nodarbe. Šobrīd tiek vērtēta nepieciešamība rīkot īpašu sociālo kampaņu, lai atrunātu šoferus no telefona lietošanas.

Autovadītāji lielākoties atzīst, ka bieži vien novēro citus šoferīšus, kuri vienlaikus stūrēšanai un ātrumu pārslēgšanai savu uzmanību cenšas pievērst arī telefona spaidīšanai un runāšanai pa to. Tomēr tikai retais ir drosmīgs un gatavs atzīties, ka pats pie stūres runā pa telefonu, neizmantojot brīvroku režīmu.

"Cenšos nerunāt, tas maisa kustību. Es labāk apstājos malā un parunāju. Ja nē, tad neatbildu vispār," raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja autovadītājs Valdis.

"Kādreiz ir gadījies, ka pazvana. Tad es parasti runāju ātri un īsi," atzīst Juris, savukārt Oskaram gadās runāt pie stūres, taču cenšas no tā izvairīties.

Policija atzīst, ka runāšana pa mobilo telefonu var beigties bēdīgi, jo uzmanība tiek sadalīta un autovadītājs pietiekami nekoncentrējas tam, kas notiek uz ceļa. Ja pēkšņi ir strauji jābremzē vai jāveic kāds negaidīts manevrs, telefona lietošana var izrādīties dārgs pasākums. Vienlaikus esot sarežģīti pierādīt, ka ceļu satiksmes negadījumā ir vainojama pie auss esošā mobilā ierīce.

"Jābūt cēloņsakarībām. Policijai jāpierāda, ka tieši tas, ka viņš runāja pa telefonu, ir iemesls negadījumam. Iespējams, iemesli ir pavisam citi un ar telefonu nav saistīti," pastāstīja Valsts policijas (VP) Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs.

Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) atzīst, ka runāšana pa telefonu, sēžot pie stūres, ir problēma un tāda tā ir visā pasaulē.

CSDD pieļauj, ka būs jāveic pētījums, skaitot pļāpājošos un sociālajos tīklos sēdošos autovadītājus. Ja tādu izrādīsies daudz, tad varētu organizēt īpašu kampaņu, lai tam pievērstu sabiedrības uzmanību.

Pēdējo reizi šis jautājums aktualizēts 2007.gadā kampaņas “Nāvīgs ieradums” laikā. Kopš tā laika situācija ir mainījusies. Kādreiz cilvēki telefonu izmantoja tikai runāšanai un īsziņu rakstīšanai, tagad nereti tiek pat čatots.

"Arī pie auto stūres jauniešu uzstādījums ir, ka tev ir jābūt sociālajos tīklos, tu nevari iziet ārā. Ja tu esi sociālajos tīklos un čato ar draugiem, tad tu esi tālu no tā, lai domātu, kā laikus noreaģēt, pieņemt pareizu lēmumu, ja kaut kas notiek ceļu satiksmē," satiksmes drošību vērtē CSDD pārstāve Ieva Bērziņa.

Tomēr, ja braucot pie auto stūres, ir ļoti nepieciešams runāt pa mobilo tālruni, policija iesaka izmantot brīvroku režīmu. Šīs ierīces nebūt nav dārgas un tā braukt tomēr ir drošāk.

No otras puses, arī brīvroku režīms nenodrošina 100% autovadītāja koncentrāciju uz ceļu. Policija atgādina, ka par runāšanu pa telefonu, neizmantojot palīgierīces, draud vai nu brīdinājums vai 15 eiro naudas sods.

 

 

 

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti