"Ja jūs neatceraties, kad pēdējo reizi esat pircis akumulatoru un mainījis, vai ja atceraties, ka tas bija pirms pieciem, septiņiem gadiem, tad, visticamāk, tas ir godam nokalpojis, un jums būs jādomā par nomaiņu,” viņš skaidroja.
Savukārt, ja akumulators mainīts nesen, bet nekalpo tā, kā vajadzētu, jādodas uz servisu un jāpārbauda tā uzlādes līmenis.
Autovadītāji ierasti pērk mašīnu cerībā, ka apkopei būs jāvelta pēc iespējas mazāk laika, tāpēc praksē ir maz gadījumu, kad cilvēki atrod laiku, lai pirms ziemas brauktu uz servisu un profilaktiski pārbaudītu akumulatoru, atzina Levans.
“Es atbalstītu akumulatora pārbaudi automašīnai, ar kuru jums nav vēsture, kuru jūs nezināt. Tādā gadījumā tiešām, ja ir iespēja, dodamies uz kādu no servisiem un palūdzam, lai pārbauda akumulatora stāvokli,” eksperts norādīja.
Eksperts uzsvēra, ka jaunākām mašīnām akumulatoru nomaiņa ir sarežģītāka, bet ne visi cilvēki un servisā strādājošie ir par to informēti.
“Orientējoši no 2003. gada dažādi Eiropas auto ražotāji uzsāka oriģinālajā komplektācijā uzstādīt AGM vai EFB tipa akumulatorus. Tie ir modernāki akumulatori, jo automašīnas arvien vairāk tiek aprīkotas ar elektropatērātājiem. Uz mūsu ielām šobrīd brauc 300 dažādu modeļu, kuriem nomainot akumulatorus, tas pēc tam ir jāpiesaka vadības sistēmai,” viņš stāstīja.
“Tas nozīmē, ka mums caur tā saucamo diagnostikas portu ir jāpieslēdzas pie vadības sistēmas un jāpasaka sistēmai, ka akumulatoru nomainījām – tagad ir jauns. Ievada parametrus, un ir jauns un korekts lādēšanas režīms," skaidroja eksperts.
Pēdējā laikā viņš arvien biežāk saskaras ar situāciju, ka pēc jauna akumulatora iegādes nedz auto īpašnieks, nedz serviss nav zinājis, ka tas ir jāpiesaka elektrosistēmā – pēc pusgada vai gada tas vairs nedarbojas, jo tiek lādēts ar nepareizu režīmu.
Levans uzsvēra, ka jaunāku automašīnu īpašniekiem jābūt uzmanīgākiem un jāpārliecinās, ka servisa darbinieki par šo jauninājumu ir informēti.