Braukšanas eksperts: Autovadītāji tikai retos gadījumos kļūst par citu kļūdu upuriem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Bojāgājuši un savainoti cilvēki, sadauzīti auto un sabojāts noskaņojums ir pēdējo dienu dramatiskā realitāte uz Latvijas ceļiem. Kamēr daudz pārmetumu veltīts ceļu uzturētājiem, "Drošas braukšanas skolas" (DBS) eksperts Artūrs Priednieks norāda, ka arī šādos braukšanas apstākļos negadījumu pieļaušana vai nepieļaušana visbiežāk ir atkarīga no pašiem braucējiem un tikai retos gadījumos var kļūt par citu kļūdas upuriem.

“Mums gandrīz nekad nebūs ideāla situācija, kad ceļš būs tikko notīrīts un redzamība lieliska. Mūsu klimatā viss var mainīties dažās minūtēs, tādēļ nevar gaidīt, ka atbildīgie dienesti paspēs uz visu laicīgi reaģēt. Katram būtu sev jāuzdod vienkāršs jautājums, vai es tiešām tikšu galā kritiskā situācijā, vai māku pareizi stūrēt, vai esmu kādreiz ar visu spēku triecis grīdā bremzes pedāli, vai man pietiks laika reaģēt un saprast, uz kuru pusi braukt?” saka autobraukšanas eksperts Artūrs Priednieks.

Jāatceras, ka reaģēšanai un bremzēšanai vajadzīgs laiks. Braucot ar ātrumu 90 km/h, uz apledojuša ceļa automašīnas bremzēšanas ceļš var būt vairāk nekā 100 metru.

Apdraudējuma pazīmes pieredzējušam vadītājam nav problēmu uztvert un adekvāti reaģēt. Tiem, kam šādu iemaņu vēl nav, vēlams tās apgūt un nostiprināt. Ir vairākas pazīmes, kas liecina par paaugstinātu bīstamību, piemēram, auto drošības sistēmu ziņojumi, kas liecina, ka jābrauc uzmanīgāk, tikko iemirgojas kāda no brīdinājuma lampiņām.

Ja stūrēt kļūst ļoti viegli, stūre kustas gandrīz bez pretestības, tad, iespējams, zudusi riteņu saķere ar ceļu. Arī riteņu buksēšana, gan palielinot ātrumu, gan bremzējot, norāda uz bīstamību. Gaisa temperatūra ap nulle grādiem var būt par brīdinājumu, ka uz ceļa seguma veidojas melnais ledus, ko vizuāli grūti pamanīt.

Novērojot kādu no minētajām pazīmēm, tūlīt jāsamazina ātrums un jāpalielina distance līdz priekšējam auto, lai nepieciešamības gadījumā jums būtu vairāk laika reaģēt uz saslīdēšanu vai citu kritisku situāciju, skaidro Priednieks.

Ja tuvumā nav citu braucēju un gājēju, vēlams uzmanīgi izmēģināt bremzēšanu un novērtēt automobiļa reakciju. Lai izvairītos no saslīdēšanas, auto jāvada ar slaidām un plūdenām kustībām, bez asas stūrēšanas un bremzēšanas. Ja saslīdēšana ir notikusi, jādarbojas ātri un precīzi, stūrējot tik, cik nepieciešams konkrētajā situācijā. Ja braucot garām negadījuma vietai, nepieciešams palīdzēt tajā cietušajiem, vispirms jāizliek uz ceļa brīdinājuma zīmes, lai izvairītos no jauniem negadījumiem. Īpaši svarīgi tas ir diennakts tumšajā laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti