Rīta Panorāma

Šveicē iespējama teroriste sarīko uzbrukumu lielveikalā

Rīta Panorāma

Intervija ar Sanitu Reinsoni un Ingu Pizāni

Drošība uz ceļa: ziemas riepas

Biķernieku sporta bāzes vadītājs: Ir īstais brīdi uzlikt ziemas riepas

Šur tur Latvijā gaisa temperatūra naktīs jau ir zem nulles. Tas nozīmē, ka šobrīd ir pēdējais brīdis parūpēties par savu automobili un to aprīkot ar ziemas riepām. 

"Šobrīd visiem apzinīgiem, normāliem autobraucējiem ziemas riepām mašīnai ir jau jābūt uzliktām. Ir īstais brīdis, kad mēs varam pārsteigt ziemu, nevis ziema pārsteigs mūs," komentēja Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Lai gan varētu šķist, ka Latvija ir teritorijas ziņā maza valsts, reizēm gadās, ka Kurzemē gaisa temperatūra ir +10 grādi, bet tikmēr Latgalē jau snieg sniegs. Eksperti iesaka negaidīt pēdējo brīdi, proti, 1. decembri, kad transportlīdzekļiem obligāti ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. 

"Atbilstoši meteorologu prognozēm, visticamāk, pastāvīgi ziemas apstākļi mūs vēl nesagaida tuvākajās nedēļās. Ir šie mainīgie laika apstākļi, kad naktī gaisa temperatūra var nokristies līdz nullei vai pat mīnusiem.

Tas nozīmē, ka no rītiem ceļi var būt apledojuši un slideni. Īpaši ir jāuzmanās blakus ūdenstilpēm.

Ja ceļi iet gar upēm, ezeriem, tad ir vislielākā varbūtība, ka tur apledojums jeb melnais ledus varētu parādīties šajos mainīgajos laika apstākļos," stāstīja "Latvijas Valsts ceļu" pārstāve Anna Kononova.

Tomēr ne jau apledojums, bet tieši gaisa temperatūra ir tā, kas liecina, kurā brīdī auto ir jāaprīko ar ziemas riepām. 

"Ja mēs paskatāmies šobrīd, tad asfalta temperatūra ir 5,2 grādi. Tā kā mēs atbraucām, tad riepu temperatūra ir nedaudz siltāka – 6 grādi. Riepu ražotāji saka, atkarībā no riepu modeļiem laiks, kad beidz strādāt vasaras riepas, ir apmēram 8 grādi.

Ja šobrīd ir 5 grādi, tad skaidrs, ka vasaras riepas vairāk nestrādā ar tādu atdevi, kā tai būtu jāstrādā siltā laikā,"

paskaidroja Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Pavisam vienkārši runājot – vasaras riepas aukstumā kļūst cietas, tāpēc ievērojami pasliktinās saķere ar ceļu un nobremzēt kļūst daudz grūtāk. Tikmēr ziemas riepas aukstumā nepaliek cietas, un tām ir ziemai domāts protektors. Vēl jāatceras, ka ziemas riepu protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par četriem milimetriem. Un šiem milimetriem vajadzētu būt ziemas beigās, nevis tagad. 

"Tomēr tie trīs, četri gadi – tas ir normāls vecums riepai, kad viņu var ekspluatēt. Pēc tam arī pienāk brīdis (ja normāli brauc ar mašīnu, un tā nestāv garāžā), kad protektora dziļums ir nonācis tuvu 4 milimetriem," sacīja Lagzdiņš.

Ja riepas ir vecākas par četriem gadiem, tad vajadzētu pārbaudīt, vai tās nav palikušas cietas. Ja ir cietas, tad tādas lietot nebūs droši. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt