Garāžas sarunas

Pēc kādiem kritērijiem izvēlēties ziemas apstākļiem atbilstošas riepas?

Garāžas sarunas

Vai visi automobiļi bez jumta ir kabrioleti?

Straujais degvielas cenu kāpums liek būt taupīgākiem - kā to panākt?

Bez lieka svara, tukšgaitas un auto sildīšanas. Kā ietaupīt degvielu

Lai pie augošajām degvielas cenām ietaupītu, autovadītājiem der ievērot virkni ieteikumu – piemēram, nepārvadīt līdzi liekas mantas, uzturēt riepās pareizu spiedienu, kā arī nesildīt mašīnu pirms brauciena, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” izklāstīja Polijā bāzētas Drošas braukšanas skolas ekspertu ieteikumus.

Automašīnas svars ir viens no būtiskākajiem rādītājiem, kas ietekmē degvielas patēriņu. Tādēļ svarīgi ir lieki nevizināt līdzi lietas, bez kurām var iztikt. Polijas eksperti skaidroja, ka katrs kilograms palielinās degvielas patēriņu par pāris gramiem. Degvielas patēriņu var izmainīt līdz pat pusotram litram degvielas uz 100 kilometriem, nepārkāpjot ražotāja noteiktās masas vienības.

Tāpat regulāri jāpārbauda spiediens riepās – ja tas būs neatbilstošs, degvielas patēriņš var augt līdz puslitram uz 100 kilometriem. Kādam jābūt riepu spiedienam konkrētajam auto, ir norādīts uzlīmē uz spēkrata.  

Uzmanība jāpievērš arī braukšanas stilam – nevajag tēlot Džeimsu Bondu ikdienas braucienā pa Rīgas ielām, mētājoties pa joslām. Jo vairāk gāzes pedālis tiks nevajadzīgi spaidīts, jo drīzāk atkal nāksies doties uz degvielas uzpildes staciju.

Visekonomiskāk auto degvielu patērē, braucot ātrumā no 90–110 km/h, nepārsniedzot 2500 apgriezienus minūtē.

Ekonomēt degvielu var arī, regulāri automobilim mainot eļļas, degvielas un gaisa filtrus. Eksperti skaidroja – ja kāds no šiem filtriem ir aizaudzis, patēriņš atkal aug.

Instruktori no drošas braukšanas skolas Polijā ieteica arī izvairīties no braukšanas tukšgaitā un tai sekojošas ātruma maiņas,  jo katra no tām tērē degvielu.

Tāpat speciālisti ieteica automašīnu nesildīt pirms braukšanas, skaidrojot, ka šāds stereotips ir saglabājies no 90. gadiem, kad automašīnām bija karburators – kamēr nebija motora dzinējs uzsilis, tas degvielu smidzināja iekšā lielām pilēm un tādēļ mašīna raustījās. Mūsdienās par to rūpējas iesmidzināšanas sistēmas un tādēļ šādas problēmas nav.  

 

"Garāžas sarunas"

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt