Rīta Panorāma

Laika ziņas

Rīta Panorāma

Intervija ar Intu Ķuzi

Automašīnas zog vairāk

Automašīnu zagļi kļūst nekaunīgāki - arvien biežāk «apciemo» privātmājas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šogad Latvijas zagtāko automašīnu topa augšgalā atrodas "Volkswagen", "Audi", "BMW" un "Toyota" markas automobiļi, taču tas saistīts ar šo automašīnu plašo izplatību. Daudz automašīnu tiek nozagtas, lai tās izmantotu kā rezerves daļas vai nogādātu ārzemju autotirgos, liecina statistika. Biežāk cieš automašīnu īpašnieki valsts dienvidu virzienā un auto garnadži nesmādē iespēju apciemot arī privātmājas.

Nesen kā tiesībsargājošajām iestādēm izdevies Zviedrijā konfiscēt Latvijā nozagtu "Land Rover" markas automašīnu, par kuru apdrošinātājs apzagtajam klientam jau bija izmaksājis atlīdzību 98 tūkstošus eiro vērtībā. 

Auto zādzību skaits šogad palielinājies par 13 procentiem. Šā gada 10 mēnešos nozagta 781 automašīna. Zog gan jaunas, gan lietotas mašīnas. Garnadžu vidū īpaši populāri ir spēkrati, kas ražoti no 2005. līdz 2009.gadam, tur zādzību pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir 42%.

"Ir divi virzieni, kur auto nonāk. Viens no virzieniem ir rezerves daļās – sevišķi tas attiecas uz 2006.-2009.gada izlaiduma mašīnām, kurām ir pieprasītas rezerves daļas, jo tādu mašīnu tirgū ir daudz. Savukārt dārgākās mašīnas, kas ir vērtīgākas, tās tiek zagtas, lai pārdotu citos tirgos. Pamatā plūsma iet caur Lietuvu, kas ir tāds kā pārkraušanas punkts, un tālāk vai nu uz Krieviju, vai uz Vidusāziju," stāsta SIA „Autonams” valdes loceklis Edvīns Panders.

"Daudz zog no privātmājām tieši Lietuvas virzienā, acīmredzot vajag ātri tikt uz kādu Lietuvas apvedceļu un tur arī tās mašīnas aizceļo. Zagļi kļūst arvien nekaunīgāki un arvien biežāk iegriežas privātmājās," uz tendencēm norāda „If apdrošināšana” pārstāvis Kaspars Duburs.

Statistika rāda, ka aptuveni pusi no nozagtajiem spēkratiem policijai  izdodas atrast Latvijā vai citās Eiropas valstīs. Drošības sistēmas, kādas apdrošināšanas kompānijas pieprasa uzstādīt auto īpašniekiem, ir atkarīgas no mašīnas vērtības. "Augstāka riska mašīnām mēs pieprasām meklēšanas ierīces uzstādīšanu un, protams, drošības slēdžus, signalizāciju. Un mēs skatāmies, vai tā ir tikai rūpnīcas vai papildu signalizācija," skaidro AAS „BTA Baltic Insurance Company” pārstāve Agnese Grīnberga.

Uzņēmumā “Autonams” stāsta, ka zagļi ir iemanījušies lielu daļu tipveida auto rūpnīcā uzstādīto signalizāciju atbloķēt 30 sekunžu laikā, tādēļ ieteicams auto marķēt, uzstādīt jaunu signalizāciju, kā arī aprīkot ar imobilaizeru, kas neļaus zaglim iedarbināt spēkratu. "Imobilaizera vadības bloks ir ļoti maza izmēra, tas tiek paslēpts auto elektronikā un vados. Paši jaunākie imobilaizeri ir supermaza izmēri, un tie sarunājas ar auto vadības bloku ciparu valodā," piebilst „Autonams” pārstāvis Panders.

Tas nozīmē, ka praktiski neeksistē veids, kā atrast šo iekārtu, jo tā ir integrēta pašā vadības blokā. Lai varētu uzsākt braukt, autovadītājam ir jāievada PIN kods.

Jo vairāk un sarežģītākas drošības sistēmas ir transportlīdzeklim, jo ilgāks laiks zaglim ir jāpatērē, tās atbloķējot, tādēļ pastāv iespēja, ka garnadzis izvēlēsies citu, vieglāk iegūstamāku mērķi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti