4. studija

Jaunums vai retums? Latvijā manīta jauna čūsku suga!

4. studija

Ceturtā studija

Autobraucēji brīdina par "melno punktu" uz Liepājas šosejas, eksperti atzīst - tie ir vairāki!

Autobraucējs brīdina par «melno punktu» uz Liepājas šosejas, eksperts atzīst – tas nav vienīgais

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Liepājas šosejā pie apvedceļa būtu nepieciešams ierīkot bremzēšanas joslu, ja autovadītāji vēlas nogriezties uz apvedceļu. Patlaban šādas joslas nav, tādēļ rodas bīstamas situācijas. Šādu pārliecību pauž autovadītājs Uldis Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studijā". Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atzīst, ka uz ceļa ir vēl vismaz viens "melnais punkts".

Autovadītājs Uldis raidījumā "4. studija" norādīja, ka viņš jau pirms astoņiem gadiem aicinājis valsts AS “Latvijas Valsts ceļi" (LVC) izbūvēt attiecīgajā ceļa posmā bremzēšanas joslu un arī uzstādīt ātruma ierobežojumu. Taču joprojām – nekā. 

LVC atzina, ka šajā vietā ir novēršamas vairākas problēmas, jo satiksmes mezgls ir būvēts, kad bija pavisam cita satiksmes intensitāte, un patlaban nepieciešami drošības uzlabojumi.

" Šogad tiek veikti vairāki darbi – jau ir pārbūvētas pieturvietas abās apvedceļa A5 pusēs, kas ir savienotas ar gājēju celiņu. Tiek uzstādīts apgaismojums, kas palielinās satiksmes drošību zem pārvada, kur būs arī drošības barjeras, līdz ar to tur būs mazāka iespēja negadījumā iekļūt. Un tāpat ir plānots, ka būs samazināts braukšanas ātrums uz Liepājas šosejas pirms mezgla. Ja mēs runājam par šīm ieskriešanās joslām, tad tās diemžēl nav iespējams ierīkot bez diezgan pamatīgas mezgla pārbūves, un tas notiks tad, kad tiks pārbūvēts viss Rīgas apvedceļš," sacīja LVC pārstāve Anna Kononova.

Rīgas apvedceļu ir plānots pārbūvēt par ātrgaitas maģistrālo ceļu tuvākajos gados un ir iecere darbus uzsākt 2023. gadā. Toties jau uzsāktos satiksmes drošības uzlabošanas darbus ir plānots pabeigt oktobrī. Bet – cik lielā mērā palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā tādēļ, ka šeit nav bremzēšanas joslas?

"Ja mēs skatāmies kartē no augšas, tad tas neizskatās diez ko pēc apļa, bet satiksme tiek organizēta kā apļveida krustojumā, līdz ar to tur nav bremzēšanas joslas, ieskrējiena joslas, tātad - vienkārši atdalās ceļš un aizbrauc. Jāsaka, ka Liepājas šoseja šajā vietā vienkārši beidzas. Šajā vietā, dabiski, visi samazina šo kustības ātrumu, jo nav jau īsti kur tālāk braukt," stāstīja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

Tātad – principā bremzēšanas josla šeit neesot nepieciešama, taču šajā satiksmes mezglā ir cits punkts, kur autovadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem.

"Ne šī vieta, kur griežas uz Salaspili, ir šī bīstamākā. Bīstamākā ir tā, kur – ja mēs skatāmies virzienā no Babītes uz Liepāju – tad tur uz šīs apļveida kustības ir "Stop" zīme un līdz ar to priekšroka ir tiem, kas brauc no Babītes Liepājas virzienā. Ne visi pamana šo "Stop" zīmi un ne visi ar to rēķinās, un bieži vien tie, kas brauc no Babītes, brauc diezgan ātri, un līdz ar to tur veidojas diezgan traģiski ceļu satiksmes negadījumi. Ja mēs skatāmies negadījumu kartē, piemēram, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja negadījumu kartē, tad visvairāk šie punktiņi ir tieši šajā vietā," atzina Irbītis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti