Liepiņš skaidroja, ka akumulatoru nepieciešams pilnībā uzlādēt, jo auto to pats lādē brīdī, kad apgriezieni ir krietni augstāki: “Ja iedarbinās mašīnu, ģenerators akumulatoru uzlādēs līdz minimumam, bet lādēšana nebūs izteikta”.
Ņemot vērā, ka 60 % Latvijas iedzīvotāju autoparka veido dīzeļauto, noteikti pirms ziemas sezonas jāpārbauda arī kvēlsveces. “Dīzeļauto īpašniekiem kvēlsveces būs ziemas glābiņš, lai auto varētu vispār iedarbināt,” norādīja Liepiņš.
Jāpadomā arī par logu slotiņu nomaiņu – tās ieteicams mainīt vismaz reizi gadā, ieteica Liepiņš.
Irbītis atgādināja, ka aukstajā laikā ir jāpārplāno arī savi izbraukšanas laiki – jāierēķina vismaz piecas papildu minūtes, lai auto varētu uzsilt, lai aizsvīdušais logs kļūtu caurredzams un pagūtu notīrīt sniegu.
Eksperts uzsvēra, ka bieži gājēji tiek notriekti tāpēc, ka šoferi cilvēkus nav redzējuši nenotīrītā sniega vai aizsvīdušā loga dēļ.
Lai novērtētu mašīnas tehnisko stāvokli, ziemas sākumā pie pirmā sniega vai apledojuma Irbītis ieteica veikt auto testu: “Atrodiet tukšu laukumu – bez satiksmes, bez grāvjiem. Ieskrienieties līdz 30 kilometriem stundā un tad kārtīgi iespiediet bremžu pedāli grīdā. Tajā brīdī jūs sapratīsiet, vai automobilim visas sistēmas strādā normāli, vai tas netiek sanests, vai strādā automātiskā bremžu sistēma.”