Garāžas sarunas

Kaitīgi ieradumi pie stūres

Garāžas sarunas

Auto ķīmija

Slikta redzamība uz ceļa!

4 padomi labākai redzamībai pie auto stūres

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Piemēroti ledus skrāpji, pareiza stikla tīrītāju slotiņu izmantošana un pat svilpe pret meža zvēriem var uzlabot vadītāja redzamību pie auto stūres, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” norādīja auto pazinējs un eksperts Gints Gavers un daudzkārtējs autosporta čempions un Drošas braukšanas skolas vadītājs un pasniedzējs Jānis Vanks.

Skrāpji ar metāla stūriem vai malām

Labāk izvairīties no ledus skrāpjiem, kuri ir ari metāliskām kantēm vai malām. Pat vienas ziemas laikā, intensīvi tīrot stiklu, iespējams to tā saskrāpēt, ka pavasara saulē veidosies atspīdumi jeb “saules zaķi”, norādīja Gavers.

“Problēma var būt arī ar gumijas blīvēm sānu logiem. Citiem auto tās ir arī priekšējam un aizmugurējam logam. Ja ar dzelzīti iebraucam gumijās, skaidrs, ka būs slikti – būs jāmaina, un dabūt tās ne visur var,” sacīja eksperts, piebilstot, ka tās arī ir dārgas.

Ziemas laikā neaizmirst izslēgt stikla tīrītāja slotiņas

Daudzām mūsdienu automašīnām ir automātiskās vējstikla slotiņas.  Ja arī tādu nav, iespējams, gadās, braucot mājās, tās intensīvi izmantot, tad noslāpēt motoru un aizmirst tās izslēgt. “To nevajadzētu pieļaut. Vajadzētu katru reizi, kad dzinēju noslāpējam un pametam automobili, izslēgt slotiņas. Pirmais, kas notiks, kad no rīta darbināsim dzinēju,  slotiņas sāks cīnīties ar milzīgo sniega kārtu (tad saies dēlī visi zobrati un var palikt vispār bez slotiņām), vai arī, ja būs tikai ledus, tad tās pārvērtīsies kā kovboju bārkstis uz ādas frencīšiem un čīkstēs, grabēs, bet netīrīs. Vienmērīgi izsmērēs visu, un viss būs slikti,” sacīja Gavers.

Kā pareizi noregulēt sāna spoguļus?

Atpakaļskata spoguļi ir paredzēti, lai braukšanas laikā šoferis redzētu, kas notiek aiz mašīnas, kā arī lai kontrolētu parkojoties, kas notiek aizmugurē, sacīja daudzkārtējs autosporta čempions un Drošas braukšanas skolas vadītājs un pasniedzējs Jānis Vanks.

Viņš norādīja, ka sāna spoguļi jānoregulē tā, lai stūrī varētu nedaudz redzēt aizmugurējo durvju rokturi un lai debesis aizņemtu aptuveni 30% no skata.

“Ja spogulis būs noregulēts par daudz uz auto pusi, tad aklā zona sānos kļūs arvien lielāka,” sacīja braukšanas instruktors.

Pat ja mašīnā ir kamera, vajag lietot arī spoguļus. “Elektronika ir elektronika, it sevišķi tādos laikapstākļos kā tagad kameras bieži vien ir aizķepušas ar sniegu vai dubļiem, arī kāds no parkošanās sensoriem var būt aizķepis un nestrādāt,” sacīja Vanks.

Meža zvērus atbaida speciāla svilpe

Tumšajā laikā ir grūti pamanīt, kas notiek ceļa malās, īpaši, ja brauc lielā ātrumā. “Alnis ir trakākais, kas var būt, jo alnim, pirmkārt, ir garas kājas un mēs, ar savu vieglo automobili braucot, notriecam tās ceļgalos. Tas nozīmē, ka viņš ar visu savu svaru, kas ir krietni pāri 200 kilogramiem, iešļūc mašīnā. Tas nozīmē – virsū vadītājam vai blakus sēdētājam,” iztēlojās Gavers. No dzīvnieku sastapšanas uz ceļa iespējams izvairīties, izmantojot to atbaidīšanas svilpi.

“Tās ir augstfrekvenču svilpes, kuras izdod kaut ko līdzīgu delfīna skaņām, un meža dzīvniekiem trakoti nepatīk,” skaidroja auto pazinējs.

Tās sāk skanēt, kad braukšanas ātrums sasniedz vismaz 50 kilometrus stundā, lai, braucot apdzīvotās vietās, nesatracinātu suņus. Tās vēlams piestiprināt ar līmi vai abpusējo līmlenti vietā, kur ir laba gaisa cirkulācija, ieteica Gavers. Vēl palīdzēt var nakts redzamības kamera, kura uztver siltumu un spēj atpazīt gan dzīvniekus, gan cilvēkus. Tā aptver redzamību 120 grādu leņķī, stāstīja auto eksperts.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti