Digitālās brokastis

Viedtālruņa "iPhone 16 Pro Max" apskats

Digitālās brokastis

Austiņu "Sonos Ace" apskats

Elektroauto ierobežotam budžetam ar Gintu Gaveru un Robertu Jansonu

Elektroauto ierobežotam budžetam – vai tādi eksistē? Spriež auto eksperti

Elektroautomobiļu cenas tirgū joprojām ir salīdzinoši augstas. Vienlaikus, lai gan modeļu, kurus varētu iegādāties zem 50 tūkstošiem eiro, nav daudz, tie nebūt neesot zemē metami, Latvijas Radio raidījumā "Digitālās brokastis" sprieda "Tavs Auto TV" producents un konkursa "Latvijas e-auto" organizators Roberts Jansons un Latvijas Radio 2 raidījuma "Garāžas sarunas" vadītājs Gints Gavers.

Budžeta kategorija joprojām padārga

Budžeta klasi elektroautomobiļu nišā joprojām ir grūti dēvēt par "budžeta" – salīdzinot lētākos elektroauto ar lētākajiem iekšdedzes dzinēja automobiļiem, cenu starpība ir vismaz padsmit vai pat vairāki desmiti tūkstošu, atzina Gavers. 

"Vēl joprojām savā ziņā varam uzskatīt elektroautomobiļus par premium segmenta braucamajiem, un tā zemākā cenu kategorija droši vien ir līdz 50 tūkstošiem.

Mēs no tā varam secināt, ka budžeta klase šajā segmentā ir ap 50 tūkstošiem eiro. Ja jūs vēlaties iegūt pēc iespējas labāku braucamo, tad summa varbūt pat pārkāps nedaudz pāri šai atzīmei," skaidroja Jansons. 

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka arī jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem katru gadu kļūst arvien dārgākas. Turklāt arī elektroautomobiļiem ir daži lētāki izņēmumi.

"Protams, ir savi izņēmumi. Nav tā, ka, ja elektroautomobilis, tad uzreiz 50 tūkstoši un nav citu variantu. Tikpat labi ir pāris zīmoli, kā "Kia" vai "Hyundai", kuru sortimentā ir automobiļi, kuri ir krietni lētāki. Tas nenozīmē, ka tie ir slikti vai neizmantojami, tiem ir ļoti labas rekuperācijas sistēmas, un īstenībā tādai ikdienas lietošanai pilsētā tie varbūt pat ir vieni no spēcīgākajiem spēlētājiem tirgū," vērtēja Jansons.

Elektroauto tirgus Latvijā

"No daudzveidības viedokļa šis ir gads, kurā patiešām ir nākuši klāt jauni modeļi, un droši vien tagad jau ir grūti atrast zīmolus, kuri elektroauto nepiedāvā. Vai tas ir tāds ļoti straujš pagrieziena punkts, grūti spriest," atzina Jansons.

Cenu kategorijā līdz 25 tūkstošiem Latvijā pieejami divi auto modeļi. Viens ir Rumānijas kompānijas "Dacia" elektroauto "Dacia Spring", bet otrs – Ķīnas "Ora". Abas automašīnas izmērā ir ļoti nelielas, taču, iespējams, ikdienai pilsētā ar to arī pietiek, vērtēja eksperti.

Cenu kategorijā no 25 līdz 50 tūkstošiem elektroauto piedāvājums Latvijas tirgū jau ir krietni plašāks, taču jārēķinās, ka, neskaitot pāris modeļus, lielākoties šie auto ir tuvāk 50 tūkstošu robežai nekā 25, pauda Gavers.

"Ja mēs raugāmies cenu lapās un reklāmas bukletos, tad parasti jau mūs pārsteidz skaisti skaitļi – pērc elektroauto par 31 tūkstoti un tamlīdzīgi," norādīja Jansons, uzsverot, ka galu galā atklājas, kas cenā neietilpa, un galu galā auto tāpat izmaksā 45 tūkstošus.

Zemo cenu rekordisti šajā klasē ir pāris modeļi no "Volkswagen", kurus ir vērts apsvērt, piemēram, "Cupra" vai "Volkswagen ID.3", norādīja Jansons.

"Ļoti spēcīga, kā jau minēju, ir arī Koreja ar "Kia" un "Hyundai", jo šie automobiļi ir ne tikai… Zini kā, viens jau ir nopirkt cenu, bet mēs jau gribam nopirkt automobili, kuru ikdienā varam lietot un priecāties par to, ar ko mēs braucam," pauda Jansons.

Komforts iepretim cenai

Neskaitot pāris šo ražotāju modeļus, tālāk cenu kategorijā līdz 50 tūkstošiem lielākā daļa elektroauto jau tuvojas robežšķirtnei vai pat nedaudz pārsniedz to.

"Lai gan īstenībā ar katru dienu nāk tirgū arvien jauni un jauni modeļi. Man pašam pavisam nesen bija pārsteigums – tāds automobilis kā "Ford Explorer", ko visi, par to izdzirdot, iztēlojas kā kaut ko milzīgu no Amerikas. Bet Eiropā "Ford Explorer" ir uz "Volkswagen" platformas būvēts elektroautomobilis, kurš ir ļoti patīkamā cenā, salīdzinot ar saviem konkurentiem," stāstīja Jansons.

Domājot par "budžeta" klases elektroauto, jāņem vērā arī tas, ka daudzus tie var patīkami pārsteigt ar to, cik aprīkoti un moderni tie ir, ja salīdzina ar iekšdedzes dzinēja automašīnām tādā pašā klasē. Apzīmējumi "premium" vai "economy" te var būt diezgan maldinoši. 

"Elektroautomobiļos ir tāda interesanta lieta, ka cena nenosaka premium klases piederību vai nē. Viens var būt premium klasē un otrs nē, lai gan cena ir puslīdz vienāda," norādīja Gavers.

Tas skaidrojams ar to, ka arī cenu kategorijā līdz 50 tūkstošiem elektroauto ražotāji cenšas savās automašīnās maksimāli ielikt visas jaunākās tehnoloģijas un parādīt, uz ko ir spējīgi. 

"Bieži vien šie automobiļi ir krietni greznāki nekā to iekšdedzes brāļi. Principā tas pats "Peugeot" vai "Renault" pēc sava aprīkojuma… Nu, pirms 10 gadiem pat premium klases automobiļi tādi nebija," vērtēja Jansons. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti