Par godu Ziemassvētku gaidīšanas laikam kāda pasažieru pārvadātāju firma ļāva tūkstotim braucēju vienu dienu ceļot, biļetes vietā uzrādot izgreznotu piparkūku.
Kampaņa bija autobusu parka „paldies" pasažieriem par kopā veiksmīgi aizvadītu gadu pārvadātāju visnoslogotākajā laikā – pirmssvētku laikā, kad Somijā, līdzīgi kā cituviet pasaulē, cilvēki steidzas pie ģimenēm uz savām dzimtajām vietām.
Piparkūkai, ko kasē varēja iemainīt pret biļeti, bija jābūt īstai un pilnībā ēdamai. Tās cukura rotājumam vai formai bija jāatspoguļo gan tā pilsēta, no kurienes tiek izbraukts, gan brauciena galamērķis. Uzņēmuma piedāvājums ceļotāju un mediju vidū radīja milzīgu atsaucību, jo par vienu piparkūku varēja aizbraukt pat aiz ziemeļu polārā loka, kur parasta biļete maksā teju vai pāris simtus eiro. Kampaņas dienā garas ceļotgribētāju rindas veidojās 43 Somijas pilsētās.
Jau no rīta pārvadātāji brīvbiļešu skaitu bija dubultojuši – no 500 uz 1000, taču daudzi gribētāji veiksmīgo brīvbiļešu īpašnieku skaitā neiekļuva un notikušo gauži ņēma pie sirds. 1000 brīvbiļešu pret piparkūkām iemainīja pusotras stundas laikā.
Dusmīgie brauktgribētāji svieda piparkūkas atkritumos, uz grīdas un pret biļešu pārdošanas vietu sienām. Uzņēmuma vadītājs Juka Ilitalo sola jau tuvākajā nākotnē līdzīgu kampaņu atkārtot un nopietnāk padomāt par nepieciešamo biļešu skaitu. Visas saņemtās piparkūkas ir iemūžinātas fotogrāfijās, kas drīzumā priecēs pasažierus visās pārvadātāju uzņēmuma biļešu kasēs. Konkurenti nesnauž: vairāki pasažieru pārvadātāji braucējiem ceļojuma laikā dāsni piedāvājuši... piparkūkas.