Kampaņā "Būt tēvam - tā ir māksla" tēvi Latvijā aicināti sociālās saziņas vietnē "Twitter.com" dalīties ar saviem ikdienas prieka brīžiem un izaicinājumiem, pavadot laiku ar bērniem, lietojot iezīmi ("hashtag") "#ButTevam". Savukārt sociālajā tīklā "Instagram.com" tēvi aicināti dalīties ar pašbildēm, kur redzami ar bērniem dažādās sadzīviskās situācijās.
Kampaņā jau veikta aptauja par tēva lomu ģimenē un mūsdienu galvenajiem izaicinājumiem. Pētījumā piedalījās gan tēvi, gan vīrieši bez bērniem. Katrs otrais respondents uzskata, ka lielākās grūtības rada darba un ģimenes dzīves savienošana, savukārt vairāk nekā puse (57%) atbildēja, ka lielākais izaicinājums mūsdienās ir finansiālā stabilitāte un nepieciešamā nodrošināšana, bet 44% respondentu vislielākās grūtības sagādā bērnu disciplinēšana.
Aptaujā novērota tendence, ka ikdienā bērnu audzināšanā 61% tēvu gūst atbalstu un kā piemēru ņem bērnu māti. Jaunajiem tēviem palīdz arī viņu vecāki - 43% gadījumu tā ir vīrieša māte un 39% gadījumu - tēvs. Aptaujā 93% tēvu piekrīt, ka ar bērniem vēlētos pavadīt kopā vairāk laika.
Kampaņa ir daļa no centra "Dardedze" un SIA "Inspired" ilgtermiņa aktivitātēm, lai veicinātu tēvu iesaisti bērnu audzināšanā.
Centrā "Dardedze" tēvi var apmeklēt tēvu grupas, kas izveidotas, lai aicinātu tēvus aktīvāk iesaistīties bērnu audzināšanā, veidojot izpratni par ģimenes locekļu emocionālajām vajadzībām.
"Būt tēvam tiešām ir māksla. Mūsdienu pasaules ritmā spēt uzlikt akcentus uz īstajām vērtībām - bērniem un ģimeni. Rast laiku, lai ikdienā pavadītu laiku ar bērniem, sniegtu nedalītu uzmanību, veidotu attiecības. Tas ir viens no būtiskiem priekšnosacījumiem veselīgai bērna attīstībai. Mēs aicinām tēvus pavadīt vairāk laika ar bērniem un darīt to tā, lai abām pusēm prieks," saka centra "Dardedze" vadītājs Mārtiņš Egle.