Balodis jautā: Par kādu Grieķijas glābšanas plānu mēs vēl nedzirdējām?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šī nedēļa bijusi notikumiem pilna - Teilora Svifta spēj mainīt “Apple” politiku, “Indiegogo” uzsāk kampaņu Grieķijas glābšanai, par labāko suni atzīst kaķi, radīta lietotne attiecību pārtraukšanai, Krievijas tūrisma reklāmā izmanto Rundāles pils foto un Krievijas domē rosina apzīmogot ar nacistiem saistītus produktus.

Kurš spēj ietekmēt “Apple”?

Nesen tehnoloģiju gigants “Apple” laida klajā savu mūzikas straumēšanas servisu “Apple Music”, un pirmos mēnešus pakalpojums pieejams par brīvu. Taču mūziķi par šo periodu nesaņem autoratlīdzības, un tas nokaitinājis popmūzikas zvaigzni Teilori Sviftu.

Dziedātāja paziņojusi, ka viņas pēdējais albums “1989” nebūs pieejams jaunajā “Apple” produktā. Atklātā vēstulē viņa rakstīja: “Mēs visi zinām, cik panākumiem bagāta ir “Apple” kompānija, un mēs zinām, ka tai pietiek naudas, lai samaksātu izpildītājiem, tekstu autoriem un producentiem par trīs mēnešu izmēģinājuma periodu… pat ja mūzikas mīļotājiem šis periods ir bez maksas.” Tad mūziķe piebilda: “Mēs jums nelūdzam bezmaksas "iPhone" telefonus. Tad nelūdziet mums piedāvāt mūsu mūziku bez atlīdzības.”

“Apple” vecākais viceprezidents Edijs Kju paziņoja, ka nolemts mainīt noteikumus un turpmāk māksliniekiem maksās par trīs mēnešu izmēģinājuma periodu.

Reaģējot uz šiem jaunumiem, Teilora Svifta atļāvusi iekļaut savu pēdējo albūmu jaunajā mūzikas straumēšanas servisā.

Pagājušajā rudenī Teilora Svifta izņēma savu mūziku no straumēšana servisa “Spotify”. Viņa skaidroja, ka “Spotify” nepienācīgi atalgo mūziķus, tāpēc izšķīrusies par šādu soli.

Kā izglābt valsti?

Pūļa finansēšanas vietnē “Indiegogo” uzsākta kampaņa, kuras mērķis ir savākt 1,6 miljardus eiro. Tik daudz naudas nepieciešams, jo mērķis ir glābt parādu krīzes mocīto Grieķiju

Idejas autors ir Toms Fīnijs no Lielbritānijas, kurš kampaņas pieteikumā raksta: “Eiropas Savienība ir mājas 503 miljoniem cilvēku. Ja mēs katrs piemetīsim pāris eiro, mēs varam paglābt Grieķiju un cerams nostādīt to uz kājām. Tik vienkārši.”

Ziedojumi tiek veikti maiņā pret dažādiem grieķu produktiem. Par trīs eiro var saņemt pastkarti ar Grieķijas premjerministra Alekša Cipra attēlu. Par seši eiro var dabūt grieķu salātus ar fetas sieru un olīvām. Lielākā summa, ko var iemaksāt, ir viens miljons. Par to ziedotājs saņems – sola kampaņas rīkotājs – eiropiešu un grieķu atzinību.

Līdz šim kampaņā iesaistījušies gandrīz 50 tūkstoši cilvēku, un izdevies savākt nedaudz vairāk kā 800 tūkstošus eiro. Vēl nepieciešami kādi 159 miljoni.

Kurš ir vislabākais “suns”?

Dzīvnieku tiesību organizācija SPCALA (The Society for the Prevention of Cruely to Animals) Losandželosā, ASV, pasniegusi savu gadskārtējo balvu gada varonīgākajam sunim. Dīvainā kārtā titulu saņēma nevis suns, bet kaķis.

Par gada varonīgāko “suni” kļuvusi kaķene Tara, kas pērn maijā izglāba savu četrus gadus jauno un ar autismu sirgstošo saimnieku Džeremiju. Zēns vizinājies ar riteni, kad pie viņa pieskrēja suns, iekampās kājā un sāka raustīt, bet tad pieskrējusi Tara un uzbrucēju aizbiedējusi. Notikušo fiksēja drošības kameras un video tika ievietots “Youtube”, kur tas skatīts gandrīz 25 miljonus reižu.

Kaķene Tara kļuva par interneta slavenību, toties suns, kurš uzbruka, iemidzināts. Balvā, kas pasniegta Tarai, vārds “suns” nosvītrots un tā vietā uzrakstīts “kaķis”.

Kā vieglāk pārtraukt attiecības?

Daudzi ir dzirdējuši par iepazīšanās lietotni "Tinder". Tagad radīts tās ļaunais dubultnieks – "Binder". Tās funkcija ir izšķirt attiecības.

Vispirms "Binder" paprasa dzimumu tai personai, no kuras vēlās izšķirties, pēc tam palūdz ievadīt adresāta vārdu un telefona numuru. Tad piedāvā izvēlēties tekstu, ko saņems tavs nu jau bijušais draugs vai draudzene. Viens no variantiem ir aizsūtīt šādu vēstījumu: “Dzīvot ar tevi ir kā murgs, no kura nevar pamosties.”

Kaut arī šķiršanās parasti ir sāpīgs notikums, lietotne necenšas būt iejūtīga. "Binder" izstrādātāji, kāds Skotijas alus zīmols, galvo, ka lietotne radīta tāpat vien - jautrībai.

Kam ir imidža problēma?

Laikrakstā “The New York Times” publicēta reklāma, kurā izskan aicinājums apmeklēt Krieviju. Taču bildē, kas izmantota reklāmas ilustrācijai, attēlota Rundāles pils.

Dīvaino reklāmu, kas pasniegta kā raksts ar nosaukumu “Krievijas tūrisma imidža problēma”, pamanījusi Eiropas Parlamenta deputāte Inese Vaidere (“Vienotība”). Savā tviterkontā viņa raksta: “Krievijai pavisam noteikti ir “tūrisma imidža problēma”, ja apmaksātā reklāmā “New York Times” jāliek Rundāles pils attēls.”

Reklāma publicēta kampaņā “Russia Beyond Headlines”, ko apmaksā Krievijas valdība, un tā atrodama arī citos pazīstamos pasaules laikrakstos.

Kurš liekuļo?

Krievijas Valsts domes deputāts Aleksejs Žuravļevs iesniedzis likumprojektu, kas paredz apzīmogot visu to kompāniju produktus, kurām kādreiz bijusi saistība ar nacistiem.

Žuravļevs skaidroja, ka likums varētu skart tādas kompānijas kā "Lufthansa", BMW, "Siemens" un "Coca Cola". “Es esmu pārliecināts, ka mūsu pilsoņu vidū ir daudzi, kuri pārtrauktu iegādāties šos produktus; ja BMW ražoja lidmašīnas, kas bombardēja mūsu pilsētas, mūsu pilsoņiem tas jāzina,” sacīja Žuravļevs. Likumprojekts iesniegts 22.jūnijā, un deputāts atzīmējis, ka tas ir simboliski, jo tad Padomju Savienība iesaistījās Otrajā pasaules karā.

Spriežot pēc Žuravļeva ienākumu deklarācijas, viņam pieder "Mercedes" markas auto, kamēr sieva braukā ar BMW. Deputāta preses sekretāre ziņojusi, ka Žuravļevs jau atteicies no savas esošās mašīnas un izvēlējies "Škoda" markas auto. Tiesa, pēc vācu iebrukumu Čehoslovākijā, auto ražotājs "Škoda" kļuva par daļu no "Reichswerke Hermann Göring" korporācijas. Tas nozīmē, ka kompānija piederēja vienam no nacistu partijas līderiem Hermanim Gēringam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti