4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Žurnāli vairs neiznāk: kurš abonentiem atdos naudu?

Žurnāls vairs neiznāk. Kā abonentam atgūt samaksāto naudu?

Jelgavniece Jūlija uz gadu abonējusi receptēm bagāto žurnālu "Četras sezonas", taču tas vairs neiznāk un viņa tagad cīnās, lai dabūtu atpakaļ naudu, ko iztērējusi par šī žurnāla abonēšanu.

Žurnāls "Četras sezonas" izdots gandrīz septiņus gadus. Tajā bija lasāmas un krāšņās fotogrāfijās skatāmas vismaz 60 dažādas, sezonai atbilstošas receptes.

Jūlija žurnālu abonēja pērn augustā uz gadu un iztērēja teju 35 eiro. "Kad oktobrī nesaņēmu žurnālu, iegāju mājaslapā un tur bija teikts, ka žurnāls vairs netiks izdots," tā LTV raidījumam "4. studija" raksta Jūlija. "Aizpildot portālā atrodamo pieteikuma formu, mēneša laikā tiks atdota nauda par nesaņemtajiem numuriem. Es aizpildīju šo formu oktobrī, taču naudu atpakaļ nesaņēmu."

Portālā "Četras sezonas" redzama anketa, ko aizpildot, abonentam tiek piedāvāta kompensācija par nesaņemtajiem žurnāliem, tomēr – solīts makā nekrīt. Žurnālu izdeva uzņēmums "AMSMedia", viņi arī uzņēmušies žurnāla lasītājiem atmaksāt radušos zaudējumus. Tomēr to, kad tas notiks, – nav iespējams uzzināt. Sazvanīt uzņēmumu pa norādīto numuru nav iespējams, jo automātiskajā atbildētājā sacīja, ka šāds numurs neeksistē.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne atzīst, ka līdz šim ar sūdzībām saistībā ar žurnāla nesaņemšanu savā pastkastītē centrā vērsušies trīs patērētāji.

"Mēs esam viņus konsultējuši, kas būtu darāms šādā situācijā. Respektīvi, ja šī izdevniecība, šis SIA ir izdomājis, ka žurnālu neizdos vairāk, tad viņiem būtu patērētājiem jāatmaksā atpakaļ abonēšanas maksa, jo līgums tika noslēgts. Un šobrīd uzņēmums ir tas, kas atkāpjas no līguma noteikuma, kur ir noslēgts līgums, starp uzņēmumu un patērētāju," sacīja Zarāne.

Par radušos situāciju neizpratnē ir arī žurnāla "Četras sezonas" veidotāja Signe Meirāne, kura atzīst – viņai pašai bijis pārsteigums, uzzinot, ka "Četras sezonas" vairs neizdos. Meirāne neslēpa, ka regulāri saņem vēstules no žurnāla abonētājiem ar jautājumu – kā atgūt naudu par nesaņemtajiem žurnāliem.

"Cilvēki, protams, mani asociē, ka tas uzņēmums piederētu man, bet tas tā nav, un es pārsūtu informāciju tālāk, bet, kas notiek tālāk ar informāciju, es nezinu," teica žurnāla veidotāja.

Tikmēr PTAC pārstāve norāda: "Patērētājiem vajadzētu rakstīt uz uzņēmuma juridisko adresi vēstuli. Vēstule jāsūta pa pastu, labāk ierakstītā veidā, lai pierādītu, ka tu tik tiešām to pasta vēstuli esi nosūtījis. Jāraksta iesniegums, par to, ka šis žurnāls ir abonēts, cik ilgā laika termiņā, cik liela nauda ir samaksāta, lūdzot uzņēmumam atmaksāt samaksātos līdzekļus. Uzņēmumam pēc tam patērētājam ir jāatbild 15 darba dienu laikā. Ja viņi to nedara, patērētāji pēc tam var vērsties PTAC," skaidroja PTAC pārstāve.

Pirms septiņiem gadiem žurnāls izdots 10 000 eksemplāru. Cik lasītāju bija abonējuši izdevumu pērn, nav zināms.

Turklāt, izdevniecība apturējusi arī otra žurnāla – "Bistro" – izdošanu. Vai un kad žurnālu abonenti atgūs iztērēto naudu, atkarīgs no uzņēmuma "AMSMedia" vadības, bet ir skaidrs, ka kopumā tie ir desmitiem tūkstošu eiro. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti