4. studija

Kāpēc pakistāņu ģimenei draud izraidīšana no Latvijas?

4. studija

Kādos gadījumos ir jāvēršas pie namu apsaimniekotāja, lai par apkuri dzīvoklī nepārmaksātu?

Cik dienu nepieciešams, lai aizvērtu vienu vaļēju un satiksmei bīstamu lūku uz šosejas?

Ziņojot par bīstamu lūku uz ceļa, šoferim nākas apzvanīt dienestus ceļa piederības meklējumos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lūka ar, iespējams, nozagtu vāku veselu nedēļu radīja neērtības autovadītājiem uz A7 šosejas, lai arī kravas mašīnas šoferis par to vairākkārt bija brīdinājis atbildīgos dienestus. Šoferim, cenšoties novērst nelaimi, nācies pašam skaidrot, kurš par konkrēto ceļa posmu ir atbildīgs, kurš uzņemsies darbus.

LTV raidījuma "4. studija" skatītāji aktīvi ziņoja par bīstamu situāciju uz A7 šosejas, kur aka bija palikusi bez vāka. Pirms vairāk nekā nedēļas šeit izskatījās tā.

"No rīta ap 11 es iekrāvos un braucu pa A7 uz Mūkusalas apli, un ieraudzīju bedri. Lūkai vāka nebija. Es paņēmu telefonu, skaļruni, ieslēdzu 112, uzreiz zvanīju. Uzzvanīju uz 112, paskaidroju, kur, kas notiek. Jā, viņi teica: mēs paziņosim tālāk, ja nu kas, jums kāds atzvanīs. Pēc minūtēm piecām atzvanīja no Ceļu pārvaldes laikam. Es viņiem paskaidroju, kur tieši tas ir," pastāstīja kravas auto vadītājs Jurijs Bistrovs.

Ar sajūtu, ka savu pilsonisko pienākumu ir izpildījis un par bīstamību uz ceļa brīdinājis, šoferis mierīgi devies savās dienas gaitās. Tajā pat vakarā autovadītāju gan gaidīja vilšanās – neviens par jaunu vāku akai vai norādēm, ka šosejas vidū pēkšņi var nolauzt auto riteni un iekļūt avārijā, nebija parūpējies.

"Tur bija uzlikta viena zīmīte – tieši pirms pašas bedres. Tur jau redzēt riktīgi nevar. Viena zīmīte uzlikta. Drošības pēc vajadzētu vismaz trīs zīmītes uzlikt, vienkārši vienu joslu aiztaisīt ciet un vismaz gaismu uzlikt," uzskata Bistrovs.

Pagāja vēl trīs dienas. Jurijs par bīstamo bedri ziņojis vēlreiz. Nelielo ceļazīmi kāds auto savā ceļā jau bija paspējis likvidēt.

"Man draugs iedeva speciālu telefona numuru. Pa televīziju rādīja, ja luksofors nedeg vai kaut kas tāds, var zvanīt uz to numuru, kur ir ārkārtēja situācija. Zvanīju uz turieni. (..) Piecas dienas aizgāja, kad nekas nebija darīts, nedēļas laikā nekas nebija izdarīts," sašutis kravas auto šoferis.

Bīstamā situācija tika novērsta vairāk nekā divas nedēļas pēc Jurija celtās trauksmes.

Kam tad īsti zvanīt, ja aka šosejas vidū ir palikusi bez vāka?

Jurijs sākotnēji zvanīja glābšanas dienestam pa tālruni 112. "Mūsu ceļi ir tādā stāvoklī, kā ir. Ja mēs redzam, ka tā ir tiešām kāda ūdens aka, kanalizācijas aka vaļā, bīstamā stāvoklī, ka brūk iekšā, šādos gadījumos tiešām, (..) informāciju var nodot uz vienoto ārkārtas palīdzības numuru – 112. Savukārt gadījumos, kad ceļš ir nelīdzens, bedrains, nevajadzētu zvanīt uz numuru 112 un aizņemt glābšanas līniju," sacīja VUGD Zvanu apstrādes un resursu vadības nodaļas priekšnieks Hermanis Plisko.

Vienlaikus VUGD norādīja, ka operatīvi nododot informāciju atbildīgajām instancēm.

"Mums ir sadarbība arī ar Valsts glābšanas dienestu, mēs ziņojam viņiem par situācijām, viņi ziņo par mums. Šajā gadījumā es nemācēšu atbildēt, vai ir nākusi informācija uz departamentu. Bet, ja jūs sakāt, ka tā ir bijusi nedēļa, tad visdrīzāk situācija nav bijusi nodota attiecīgi departamentam," sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Rīgas domes Satiksmes departamentā sadarbība ar glābējiem esot, bet par šādu aku būtu vēlams zvanīt pa tālruni 80003600. "Tad attiecīgi tiek pārbaudīts, vai tā ir pašvaldībai piederoša aka, vai kāda no komunikāciju valdītāju akām. Bet jebkurā gadījumā tajā brīdī, kad mēs saņemam šādu informāciju, mēs veicam norobežošanas darbības. Un pēc tā, vai tā ir pašvaldības, vai komunikāciju turētāja valdītāja aka, tad arī tiek pieņemts lēmums, vai uzlikt pagaidu vāku, vai pastāvīgo vāku, vai nodot informāciju šim komunikāciju valdītājam, un attiecīgi viņš novērš akas iztrūkumu. Bet parasti šīs situācijas ir ļoti ātri reaģējamas, un mums tiešām nav zināms, kāpēc informācija līdz departamentam nebija nonākusi," skaidroja Vaivods.

Tiesa, cilvēkam, kurš vēlas ziņot par bedri, akas vāku vai līdzīgām nepatikšanām uz ceļa, sākumā ir jāsaprot, kam īsti šis ceļa posms pieder: privātīpašums, pašvaldības apsaimniekošanā esošs ceļš vai valsts uzturēts ceļš

"Par visiem atgadījumiem, kas ir uz valsts ceļiem, valsts ceļu tīklā, visi autobraucēji var vērsties mūsu diennakts bezmaksas infolīnijā – 80005555," sacīja valsts SIA "Latvijas valsts ceļi" Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Savukārt šoferis Jurijs secinājis, ka institūcijas noveļ no sevis atbildību: "Tad sanāk – man kā parastam cilvēkam ir jāzvanās, ja es nezinu, jāmeklē, kas ir atbildīgs par to vietu. Es uzskatu, ka pati sistēma ir nepareiza – ne jau parastam cilvēkam visu laiku jāmeklē, kur zvanīt."

"Vienkāršākais ir uzzvanīt un pateikt koordinātes, kurš konkrētā ceļa posms interesē, pazvanīt uz šo pašu diennakts klientu tālruni 80005555, " ieteica "Latvijas valsts ceļu" pārstāve.

  • Tātad, redzot bīstamību uz ceļa, var vērsties VUGD, zvanot uz numuru 112, bet tikai tādos gadījumos, ja tiešām ir apdraudēta cilvēka dzīvība.
  • Rīgas pilsētas teritorijā autovadītājiem jāzvana 80003600 – Rīgas domes Satiksmes departamentam.
  • Bet, ja atrodaties uz valsts ceļa, tad – 80005555, uzņēmumam "Latvijas valsts ceļi". Par zvanu nebūs jāmaksā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti