Gājēju pāreja, kas atrodas pie Graudu un Ķekavas ielas krustojuma, nav apgaismota, arī ietve nav apgaismota, un raidījums novēroja, ka automašīnas, kas brauc virzienā uz Ziepniekkalnu, tumšajā laikā gājējus tur nepamana.
Autobraucējs Kaspars Vanags raidījumam stāstīja, ka šajā vietā divu gadu laikā redzētas vismaz piecas avārijas.
Pāreja, kas atrodas uz autoceļa A7 un kuru izmanto daudzi, arī nav izgaismota, un nav arī zīmes, kas liecinātu, ka ir jāsamazina braukšanas ātrums. Arī šajā vietā Kaspars redzējis negadījumus ar cietušajiem gājējiem, vienu – pavisam nesen.
“Ir jāizgaismo gājēju pārejas vai jāliek luksofors, ir jālieto atstarotāji . Labie piemēri ir aptuveni kilometru tālāk, braucot iekšā Rīgā,” raidījumam sacīja Kaspars Vanags.
Uz tā paša A7 ceļa nedaudz tālāk tiešam ir no drošības viedokļa nesalīdzināmi labāka gājēju pāreja – ar luksoforu, kas darbojas pēc gājēju pieprasījuma, nospiežot pogu.
Diemžēl statistikas dati par cietušajiem kājāmgājējiem nav iepriecinoši, un visvairāk ceļu satiksmes negadījumos iekļūst kājāmgājēji ārpus apdzīvotām vietām. Valsts policijas informācija liecina, ka 2016. gadā reģistrēti 154 gadījumi, kuros gājējiem uzbraukts uz pārejām, un pieci cilvēki ir zaudējuši dzīvību.
Rīgā neapgaismotu gājēju pāreju ir daudz, un arī Rīgas domes Satiksmes departamentā atzīst, ka vienmēr ir kaut kas, ko var uzlabot.
Kopumā departamenta pārziņā ir 570 gājēju pārejas, un gada laikā departaments uzlabo vidējo 10 – 15, raidījumam stāstīja departamenta pārstāve Beāte Dambīte.
Viss atduroties budžetā - neregulējamu gājēju pāreju un papildu apgaismojuma ierīkošanai gadā ir paredzēti aptuveni 200 000 eiro, un par šo naudu neesot iespējams uzlabot vairāk par 15 gājēju pārejām.
Savukārt luksoforu objektiem tiek piešķirti 400 000 gadā, kas sedz piecu luksoforu objektu būvniecības izmaksas. Par šiem līdzekļiem visupirms tiek uzlabotas bīstamākās gājēju pārejas.
“Pagājušajā gadā negadījumi notika uz gājēju pārejas Deglava ielā pie Lapsu ielas, kura arī ir standartam neatbilstoša, jo ir divas joslas katrā virzienā, tāpēc tur nedrīkstētu ierīkot jaunas neregulējamas gājēju pārejas, bet jau nākamajā gadā mēs tur ierīkosim luksofora objektu, arī šo gājēju pāreju padarīsim par drošu,” stāstīja Dambīte.
Līdzīga situācija ir arī uz autoceļa A7, kas liek cerēt, ka arī tur drīzumā varētu ierīkot regulējamu gājēju pāreju.
Bet policija atgādina, ka autovadītājiem pirms gājēju pārejām ir jāsamazina braukšanas ātrums, kā arī gājējiem ir jābūt uzmanīgiem un jānovērtē situācija, pirms šķērsot ceļu, kā arī nevajadzētu aizmirst par atstarotāju nēsāšanu.