4. studija

Vai sēnes var iesēt piemājas dārziņā?

4. studija

Kāpēc latviešus vilina Indija?

Žurnālu vāki - mākslas darbs vai erotikas paraugstunda.

Vīriešu žurnālu vāki – mākslas darbs vai erotikas paraugstunda

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Jauniešiem līdz 16 gadiem drīzumā var nākties lūgt vecāku atļauju, lai reģistrētos "draugiem.lv", "Facebook" vai citos sociālajos tīklos. Tādējādi likumdevēji vēlas pasargāt bērnus no pārāk lielas atklātības tiešsaistē. Taču tas nenozīmē, ka ar šo atklātību bērni nesaskarsies uz ielas, kur no žurnālu vākiem un reklāmas stabiem mēdz pretī lūkoties puskailas daiļavas.

LTV raidījumā "4. studija" vērsās rīdzinieku ģimene, kas savus bērnus vēlas audzināt tikumiski un ir neziņā – kā lai to izdara, ja no vīriešu žurnāliem kioskos un to reklāmām Rīgas ielās pretī lūkojas kailas vai pusplikas daiļavas.

"Tas, kas mūs vairāk satrauca, ir tieši, ka acīm redzams priekšā bērniem, kas ir vizuāli ļoti pavedinošs. Pilnā augumā. Un tur vēl autobusa pieturā vairākās vietās [reklāmas] bija izvietotas uz ielas," teica Israels un Liene Āberi.

Tieši tas kuplo ģimeni satraucis visvairāk – ja žurnālu vari nepirkt, tad no reklāmas uz ielas izvairīties ir visai grūti, un - gribi vai negribi - to ierauga arī bērni. Cerība, ka tas ir pārpratums, izgaisusi pēc zvana reklāmas izvietotājiem.

"Mums bija tāda atbilde, kā mēs piesienamies par bildi, jo tā meitene esot apģērbta. Tas nekas, ka viņai vaļā šorti un krūtis ir redzams, pavedinošs smaids," klāstīja Liene Ābere.

Paši reklāmas izvietotāji apgalvo, ka reklāmas likums nav pārkāpts, un arī nekādu problēmu pusplikajā daiļavā nesaskata.

"Mēs arī paši nesaskatām problēmu šajā kampaņā, jo žurnāla vāks savā ziņā uzskatāms par mākslas darbu," norādīja reklāmas izvietotāju pārstāve Elīna Pīka.

Ar jautājumu – cik ētiski ir izvietot šādas reklāmas Rīgas ielās – LTV raidījums "4. studija" vērsās arī pie reklāmas autoriem. Arī viņi neuzskata, ka būtu noticis kaut kas netikumisks.

"Uz [žurnāla] "Kluba" vāka tās intīmākās sieviešu ķermeņa daļas vienmēr tiek piesegtas. (..). Sievietes, kas ir redzamas uz "Kluba" vākiem, bieži ir precētas sievas un vairāku bērnu mammas, un viņu ģimenes atbalsta bildēšanos "Klubam"," teica žurnāla "Klubs" galvenā redaktora vietniece Elīna Zalāne.

Ar jautājumu, vai puskailām daiļavām būtu jābūt uz katra reklāmas stenda Rīgas ielās, LTV raidījums devās uz Rīgas būvvaldi. Tās vadītājs Inguss Vircavs norāda, ka būvvalde nevērtē reklāmas saturu – par to saskaņā ar likumu ir atbildīgs reklāmas izvietotājs, un to kontrolē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Tātad vietējā pašvaldība nav uzraudzības iestāde, kas varētu kontrolēt saturu, kaut gan būvvalde nevienu reizi vien ir vērsusies PTAC par, viņuprāt, nepiedienīgām reklāmām.

Piemēram, Rīgas būvvaldei nepatika reklāma, kur bija redzams atkailināts tumšādaina cilvēka dibens.

"Arī bija reklāma par enerģijas dzērieniem, kur sieviete bija interesantā pozā," teica Vircavs, norādot – no PTAC saņemtais atzinums liecināja, ka "viss esot kārtībā".

"Mēs absolūti neko pašlaik nevaram pateikt. Nav saņemtas sūdzības, un mēs to neesam vērtējuši," teica PTAC pārstāve Sanita Gertmane, atzīstot, ka jebkurai reklāmai ir jāatbilst "morāles un ētikas principiem".

Gertmane piebilda – ja PTAC saņemtu sūdzību par šādām reklāmām, tad centrs, iespējams, to vērtētu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti