4. studija

Kāpēc PMLP nodaļā pēc dokumentu izgatavošanas atsakās pasē reģistrēt bērnus?

4. studija

Surdo tulkojums. Ceturtā studija

Vai Ķekavas apvedceļa būvētāji par kājāmgājējiem ir aizmirsuši?

Vai Ķekavas apvedceļa būvnieki nav aizmirsuši gājēju pāreju?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Šad tad lieli būvdarbi nes arī lielas pārmaiņas, piemēram, pēc A7 šosejas remonta pa vidu tiek izbūvētas pamatīgas barjeras un vietējiem iedzīvotājiem, nav skaidrs – kā lai šķērso lielceļu? Arī šoreiz jautājums, ko skaidroja Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija", līdzīgs: Krustkalnu iedzīvotāja interesējās, vai tikai Ķekavas apvedceļa būvniecības darbu vērienīgumā nav aizmirsts par gājēju pāreju.

Jebkādi ceļu remontdarbi raisa divējādas jūtas – no vienas puses tie, protams, ir gaidīti, jo sola labākus laikus, labāku asfaltu. No otras puses – tās vienmēr ir arī neērtības, kuras reizēm mēdz arī ieilgt, īpaši pēdējā laikā – vispārējā cenu sadārdzinājuma dēļ. 

Saistībā ar Ķekavas apvedceļa izbūves darbiem, proti – jo vairāk pētot plānus, kā šeit izskatīsies, atklājies, ka gājēju pārejas šeit nav paredzētas. 

"Tad, kad es pētīju visus tos projektus un video, tad es īsti nevaru saprast, kur ir palikusi gājēju pāreja, kas ir pretī "A7" veikalam, jo Krustkalnu iedzīvotājiem būtu jātiek pāri šosejai, lai varētu tikt līdz autobusam un aizbrauktu uz Rīgu gan bērniem, gan pieaugušajiem," interesējās Krustkalnu iedzīvotāja Anna Grāvīte. "Šobrīd visos video ir kaut kāds žogs pa vidu un nekādu gājēju pāreju es tur neredzu. Otra [lieta] – lai no “Elektriķiem” tiktu ārā (tie arī ir Krustkalni, vienkārši mēs to mazo gabaliņu mēs saucam par “Elektriķiem”) tur ir mazs aplītis uztaisīts, kam es vispār nesaprotu nozīmi, jo tie, kas brauc nost no šosejas, viņi uzreiz nobrauc vai nu uz veikalu vai “Elektriķiem”; tie, kas brauc ārā, arī uzreiz uz Ķekavu griež, un tur kaut kāds mazs aplītis ir izveidots. Bet, piemēram, ja es braucu no Ķekavas puses, es fiziski nevaru iegriezt Krustkalnos.

Par Neilandiem mēs jau esam pieraduši,

tur ir barjeras, un es redzu, ka cilvēki kāpj tām pāri, lai tiktu uz pieturu, bet vismaz vienu pieturu vajadzētu atstāt, jo mums taču kaut kā ir jātiek uz Rīgu."

Bažas ir par to, ka tiek veikti vērienīgi darbi, bet tuvējo māju iedzīvotāji vienkārši tiks nobloķēti un kā kājāmgājējiem, tā automobiļu vadītājiem šīs satiksmes organizācijas izmaiņas nebūs ērtas.

"Nevis vienkārši nebūs ērti, bet mēs pilnībā tiekam nobloķēti," uzsvēra Grāvīte. "Es saprotu, ka tas projekts ir tapis pirms 30 vai nezin cik gadiem, kad Krustkalnos bija piecas mājas, bet tagad tur ir daudz jaunceltnes, daudzdzīvokļu mājas un mūsu ir daudz, mēs vairs neesam piecas mājas."

Galvenais jautājums ceļu uzturētajam “Latvijas valsts ceļiem”: vai tiešām pie veikala nav paredzēta neviena gājēju pāreja un kā lai tuvējo māju iedzīvotāji tiek līdz centram? “Latvijas Valsts ceļi” gan mierināja, ka, lai gan vizualizācijā gājēju pāreja nav iezīmēta, tas vēl nenozīmē, ka tās nebūs.

"Patlaban notiek projektēšana autoceļa A7 posmam 7,3-7,78 km. Šajā posmā šobrīd atrodas vienlīmeņa apgaismota gājēju pāreja bez luksofora, tās vietā tiek projektēts divlīmeņu šķērsojums gājējiem un velosipēdistiem," atbildēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova. "Projektēšanu plānots pabeigt 2023. gada otrajā pusē, būvdarbi varētu notikt 2024. vai 2025. gadā. Līdz divlīmeņu šķērsojuma izbūvei tiks saglabāta esošā gājēju pāreja bez luksoforiem, visdrīzāk pārejas zonā tiks saglabāts max ātrums 50 km/h.

Līdz ar to Ķekavas apvedceļa remontdarbu laikā situācija gājējiem nemainās."

Tātad, gājēju pāreja šeit būs, bet vietējie iedzīvotāji uzdod vēl kādu jautājumu: kāpēc projektā nevar veikt nelielas izmaiņas un izbūvēt lielāku apli, savienojot visus virzienus? Proti, šobrīd projekts paredz, ka Krustkalnu iedzīvotājiem, lai brauktu uz Rīgu, ir jābrauc līdz Baložiem un tad atpakaļ. Kā no Ķekavas iebraukt Krustkalnos un kā no Krustkalniem aizbraukt līdz Rīgai?

"Satiksme no Krustkalniem Rīgas virzienā tiks organizēta, no Mežmalas ielas pagriežoties pa labi uz autoceļu A7, tālāk braucot līdz Baložu ielas rotācijas aplim, pa autoceļa V3 satiksmes tuneli šķērsojot autoceļu A7 un pa rotācijas apli un vietējo brauktuvi izbraucot Rīgas virzienā," skaidroja Kononova. "Satiksme no Ķekavas uz Krustkalniem tiks organizēta pa Jauno Ķekavas ielu (vietējo brauktuvi), izbraucot Baložu ielas rotācijas apli un braucot pa Jauno Ķekavas ielu (vietējo brauktuvi) līdz Mežmalas ielas rotācijas aplim, izbraucot pa kreisi uz Krustkalniem."

Autoceļa A7 diennakts satiksmes intensitāte ir 27 tūkstoši automašīnu un, kā norāda “Latvijas Valsts ceļi”, tad izbūvējot maģistrālos ātrgaitas ceļus, pieslēgumu skaits tiekot samazināts, tai skaitā, likvidējot kreisos pagriezienus un satiksmes plūsmu novirzot pa paralēlajiem ceļiem.

Attālums no Krustkalniem līdz drošam satiksmes mezglam neesot liels un atbilst standartiem un satiksmes drošības prasībām. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti