Brigita uzskata, ka jaunizveidotā gājēju pāreja tirdzniecības centra “Alfa” stāvvietā pie galvenās ieejas nav ērta un droša.
Automašīnas plašo gājēju pāreju šķērso divās vietās un abos virzienos, gājējiem šķiet - radot papildu bīstamību, taču tirdzniecības centra “Alfa” pārstāve Ilze Aizsila norāda, ka situācija ir kļuvusi labāka.
“Pirms projekta izstrādes notika satiksmes plūsmas modelēšana, un izvērtēti arī gājēju ceļi, gājēju plūsma. Rezultātā ir izveidots auto stāvlaukums, kur ir samazināts automašīnām stāvvietu skaits, un arī tika paplašināta platība tām zonām, kurās var pārvietoties gājēji,” skaidroja Aizsila.
Par iespējām, kā veidot stāvlaukumu, tikuši uzrunāti vairāki speciālisti, un projekta izstrādātāji esot centušies maksimāli novirzīt automašīnas uz daudzstāvu autostāvvietām, kas atrodas aiz tirdzniecības centra. Tur var novietot 1360 automašīnas.
“Tas, ko mēs redzam, kādas ir izmaiņas pie “Alfas”, jāsaka, ka ir labāk, jo, piemēram, cilvēks līdz savam automobilim var aiziet tā, ka ir daudz mazāk vietu, kur viņa trajektorija krustojas ar automobiļa trajektoriju,” vērtēja drošības eksperts Oskars Irbītis.
Tiesa, varēja izveidot vienvirziena kustību, kas no satiksmes drošības viedokļa ir labāks risinājums.
“Alfa” pārstāve informēja, ka līdz šim nav reģistrēts neviens negadījums, kurā būtu cietis gājējs šajā stāvlaukumā.
“Šis ir drošs gājējiem ceļš un laukums, diemžēl uzņēmums nevar atbildēt par cilvēku godprātību, ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu,” piebilda Ilze Aizsila.
Savukārt Irbītis atgādināja, ka visiem autovadītājiem jāatceras, “ka jebkurā autostāvvietā - vai tur ir gājēju pārejas, vai tur nekas nav - gājējiem ir priekšroka tāpat kā jebkurā dzīvojamajā zonā. Tātad visā šajā teritorijā gājējiem ir priekšroka”.
Tāpat arī - atļautais braukšanas ātrums autostāvvietās ir 20 km/h.
Ja uz šīs gājēju pārejas notiks kādi satiksmes negadījumi, tad tirdzniecības centrs nekavējoties meklēs risinājumus, kā situāciju uzlabot, taču patlaban tādas nepieciešamības neesot.