4. studija

Kādi noteikumi un sodi pasaulē draud par sēņošanu?

4. studija

Ceturtā studija

Vai daļēji neapmaksāta rēķina dēļ klientam var tikt atslēgta elektrība?

Vai daļēji neapmaksāta rēķina dēļ klientam var atslēgt elektrību?

Visi rēķini ir jāmaksā savlaicīgi, taču, ja cilvēks rēķinu apmaksājis daļēji vai arī nav apmaksājis, pēc cik ilga laika pakalpojumu sniedzējs var šim klientam atslēgt, piemēram, elektrību vai sakarus? Valsts AS "Latvenergo" skaidroja, ka liela nozīme ir tam, cik ļoti klients vēlas veidot dialogu problēmas risināšanā.

Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma "4. studija" skatītāja Zaiga stāstīja, ka daļēji apmaksāta rēķina dēļ no ceturtdienas līdz pirmdienai mājsaimniecība palika bez elektrības. Tika samaksāti 50 eiro, bet 38 eiro palika nesamaksāti.

"Var jau teikt, ka pati vainīga, bet pēdējās dienās biju komandējumos un prom no mājām tik intensīvā režīmā, ka nebija spēka zvanīties un saskaņot maksājuma grafikus.

Sazinājos ar AS "Sadales tīkls", kas norādīja, ka pēc rēķina apmaksas elektrības atjaunošanu sola tikai divu darba dienu laikā. "Elektrum" saka: “Mēs jums sūtījām īsziņu, kurā brīdinājām”. Un viss – elektrība ir atslēgta! Interesanti, ja nekas mājās nedarbojas, kur lai rēķinu apmaksā?" vaicāja valsts AS "Latvenergo" kliente.

Problēmu daudz – gaismas nav, telefonu vai datoru uzlādēt nevar, saldētava kūst un tā joprojām. Vai tiešām 38 eiro uzņēmumam ir tik liela summa, lai atslēgtu klientam elektrību?

"Šeit ir ļoti liela nozīme tam, cik ļoti arī klients vēlas veidot dialogu, jo mēs arī no savas puses piedāvājam vairākus risinājumus, piemēram, iespēju izveidot maksājumu plānu,

kas nozīmē, ka var norēķināties pa daļām. Jā, ja mēs konstatējam, ka ir kavēts maksājums, tad pirmais, ko mēs darām, mēs sūtam atgādinājumu, un jāsaka, ka vairumā gadījumu šeit šis stāsts arī beidzas," klāstīja "Latvenergo" pārstāve Ivita Bindere.

Konkrēto situāciju "Latvenergo" gan nevar komentēt, jo nav pieejams klienta numurs, bet LTV raidījumam skaidroja, ka, ja pēc atgādinājuma joprojām netiek samaksāts rēķins, vai arī klients nav sazinājies ar pakalpojuma sniedzēju par nomaksas kārtību, tad seko brīdinājums par elektrības atslēgšanu.

"Ja jūs esat godprātīgs maksātājs ar labu klienta vēsturi, tāds, kurš ir vienmēr šīs prasības izpildījis godprātīgi, tad parasti tie būs kādi 3–4 mēneši, ja gadījumā mēs ar jums nevaram sazināties un mēs neko nezinām. Ja mēs redzēsim, ka šīs problēmas jau ir ilgstošas, regulāras, tā nav pirmā reize, tad noteikti ātrāk, bet ir jāskatās katrs gadījums individuāli.

Elektrības atslēgšana, tas ir tāds galējais solis ilgstošā saistību neizpildes gadījumā," skaidroja uzņēmuma pārstāve.

Nesamaksāto rēķina summu vai parādu, kas ir sakrājies, iespējams segt laika posmā pat līdz 12 mēnešiem, par to iepriekš vienojoties ar pakalpojuma sniedzēju. Pēc tam, kad rēķins ir apmaksāts, vai ir panākta vienošanās, elektrība parasti tiek pieslēgta dažu stundu vai vienas dienas laikā. Līdzīga kārtība par atgādinājumiem un brīdinājumiem ir arī citu pakalpojumu sniedzējiem. Var atšķirties šie termiņi, kad rēķina neapmaksāšanas gadījumā pakalpojums tiek atslēgts.

SIA "Bite Latvija" pārstāve Una Ahuna-Ozola atzīmēja: "Ja rēķins tiek saņemts aptuveni 10. datumā, tad līdz 20. datumam ir šos rēķinus lūgts apmaksāt. Nākamajā darba dienā pēc 20. datuma, ja šie klienti nav rēķinus apmaksājuši, mēs viņiem izsūtam atgādinājumu. Pēc tam, ja klients arī šo ignorē, tad vēl pēc pāris dienām mēs izsūtām brīdinājumu, ka visi izejošie sakari tiks atslēgti, kā arī datu pieslēgums tiks atslēgts. Ja arī uz šo klients nereaģē, tad mēs slēdzam šos te izejošos pakalpojumus un par to informējam klientu."

Ja ir radušās grūtības laicīgi samaksāt rēķinus, ir jāvēršas pie pakalpojumu sniedzējiem un jāmeklē risinājumi.

"Skaidrs, ka ar klientiem mēs strādājam individuāli atkarībā no viņu situācijas un var dažādi gadīties, līdz ar ko klienti ir aicināti sazināties ar operatoru, izskaidrot situāciju, un mēs kopīgi šo risinājumu radīsim atbilstoši tam, kas ir noticis - vai tas ir samaksāt daļēji rēķinu vai rēķinu atlikt uz kādu laiku, bet tas viss ir jāskatās individuāli, bet galvenais ir neievilkt to situāciju tik tālu, ka ir nonākts tik tālu, ka ir atdots piedziņas parādu firmām šo risinājumu rast," norādīja Ahuna-Ozola.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt