Lai nokļūtu līdz Indrānu ielai, līdz šim no Senču ielas. Taču turpmāk būs jābrauc pa Senču ielu līdz Miera ielai, tad pa Miera ielu līdz Klijānu ielai, pa Klijānu ielu līdz Brīvības ielai un no Brīvības ielas beidzot varēs tikt galamērķī – uz Indrānu ielas.
“Nu, slikti – es vērtēju. Es arī braucu ar mašīnu, un man bija ļoti ērti te izbraukt un tagad jābrauc apkārt kaut kur,” saka pie jaunās barjeras uzrunātā iedzīvotāja Marija.
Vietējie iedzīvotāji ir neapmierināti, jo 100 metru vietā tagad šiem iedzīvotājiem būs jābrauc teju trīs kilometri.
“Ielas Rīgā nav kļuvušas par maksas ceļiem. Runājot konkrētajā gadījumā par Etnas ielu, atbilstoši pilsētas plānojumam Etnas ielai nav pieslēgums pie Senču ielas. Sarkanās līnijas beidzas tieši līdz ar privātīpašumu, kurā atrodas veikals “Auto rings”. Un šis jau ir privātīpašums, un atbilstoši Ceļu satiksmes likumam privātīpašumā satiksmi organizē šīs teritorijas īpašnieks vai pārvaldītājs,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Beāta Dambīte.
Turklāt to nav iespējams noteikt par servitūta ceļu, jo pastāv citas piebraukšanas iespējas, konkrētajā gadījumā – visiem īpašumiem ir iespējams piebraukt, norāda domē.
SIA „Auto rings” izpilddirektors Aivars Lavrinovičs skaidro, kāpēc uzņēmums izvēlējies šādu kārtību, kas apgrūtinās ikdienu vietējiem iedzīvotājiem: “Tā kā pa šo teritoriju, kas nav iela un kas nav caurbrauktuve, brauc caurbraucēji, kas nav iedzīvotāji, tas rada draudus mūsu klientu drošībai. Tas var kādreiz radīt avārijas situācijas. Lai kontrolētu plūsmas intensitāti, mums ir nepieciešams ierobežot kustību. Mēs gribam, lai mazāk mašīnu brauktu cauri.
Iedzīvotāji nebūs tie, kurus mēs gribam ierobežot. Mēs gribam ierobežot caurbraucējus.”
Maijā tiek solīts barjeru nolaist. Un tiem iedzīvotājiem, kas nav “Auto ringa” klienti, būs jāmaksā par caurlaidēm. “Ja viņi nav mūsu klienti, būs speciāls piedāvājums – būs izsniegta caurbraukšanas karte, kas izmaksās apmēram dažas šokolādes tāfelītes gadā, un viņiem nebūs aizliegts braukt cauri,” saka Lavrinovičs.
Taujāts, cik šī caurlaide maksās, uzņēmuma izpilddirektors atbild negribīgi: “Nu, es saku: šokolādes tāfelīte vidēji maksā 3-4 eiro, nu, tad kādi 10-12 eiro gadā varbūt būs jāsamaksā. Bet ir jāsaprot, ka mēs savu teritoriju uzturam, uzturam ceļa segumu, uzturam arī visas ceļa atzīmes, uzturam lietus ūdens kanalizāciju, kas ir no ceļa, un mums ir savas izmaksas, kas jāsedz. (..) Mūsu mērķis jau nav nopelnīt, mūsu mērķis ir ierobežot caurbraukšanu.”
Interesanti arī tas, ka, lai gan ceļ satiksmē kreisie pagriezieni ir bīstami, šeit nesen tika izveidots kreisais pagrieziens. “Satiksmes departaments šādas izmaiņas nav saskaņojis. Tad ir jāskaidro situācija, vai tur ir bijusi kāda iepriekš sen saskaņota shēma, kas ir tikai šobrīd realizēta. Mums šobrīd nav informācijas, mēs pārbaudīsim un šo vietu apsekosim dabā, un paskatīsimies, vai ir kādi dokumenti, kas var uzrādīt to, kas šis pagrieziens būtu atļauts. Pretējā gadījumā šī situācija tiks likvidēta,” sola Satiksmes departamenta pārstāve Dambīte.