4. studija

Kā likumīgi atbrīvoties no cilvēkiem, kuri nolēmuši padzīvot jūsu dzīvoklī?

4. studija

Surdo tulkojums. Ceturtā studija

Kā cīnīties ar autobraucējiem, kuri ignorē ceļazīmi "Dzīvojamā zona"?

Teikas iedzīvotāji izmisuši par ātri braucošām mašīnām dzīvojamā zonā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Teikas iedzīvotāji Rīgā ir satraukušies, ka pa dzīvojamās zonas ieliņām, kur atļautais ātrums ir 20 kilometru stundā, autovadītāji traucas, krietni pārsniedzot ātrumu, – jo sevišķi sastrēguma stundās Par spīti "gulošajiem policistiem" un ceļazīmei, Ķeguma ielā bīstamā situācija turpinās, Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" pastāstīja Teikas rajona iedzīvotājs Andris Vītoliņš. Savukārt atbildīgās amatpersonas atgādina, ka problēma esot autovadītāju kultūra.

"Nediena ir tāda, ka caurbraucošie tranzītā braucošie transportlīdzekļi, kas apbrauc sastrēgumus, pilnībā šeit neievēro ceļu satiksmes noteikumus un vienmēr brauc virs 30 un pat 40 km/h, kas ļoti apdraud vietējo bērnu un gājēju dzīvību un veselību," sašutis skaidroja Ķeguma ielas iedzīvotājs Andris Vītoliņš. "Šeit, piemēram, ir krustojums – Pīkola un Ķeguma iela, un,

ja bērni te skrien un automašīna nebrauc ar 20 km stundā, tad, ja bērns izskries ārā dzīvojamā zonā, nebūs iespējams sabremzēties, lai bērns nepakļūtu zem automašīnas.

Trakākā situācija esot ap 8 no rīta, kā arī pēc pulksten 17, kad Lielvārdes ielā ir sastrēgums, un autovadītāji cenšas to apbraukt caur dzīvojamo zonu.

Kaut arī šeit ir uzstādītas "Dzīvojamās zonas" zīmes un ir arī vairāki tā dēvētie "gulošie policisti", tik un tā autovadītāji tikai sabremzējas un atkal brauc ar lielu ātrumu.

"Jā, tieši pie tiem diviem "gulošajiem policistiem" mašīnas sabremzējas un starp viņiem tikai tāpēc, ka bija jāsabremzējas, viņi uzreiz lido," novērojis vietējais iedzīvotājs.

Ceļu policijā atzīst, ka problēma rodas tādēļ, ka autovadītāji cenšas apbraukt blakus esošos sastrēgumus un izvairīties no ceļa remontdarbiem, kā rezultātā dzīvojamās zonas mēdz pārvērsties par tranzīta ceļu.

"Vislabākā prevencija ir dzīva policijas darbinieka klātbūtne, jo neviens tehniskais līdzeklis nespēs aizvietot dzīvu policistu," skaidroja Rīgas reģiona pārvaldes Ceļu policijas bataljona 6. rotas komandieris Gatis Klāviņš.

"Protams, ekipāžas tiek norīkotas uz problemātiskajiem rajoniem, bet pārsvarā tas notiek pēc iedzīvotāju iniciatīvas, pēc vēstulēm, iesniegumiem,

kur iedzīvotāji lūdz policijas klātbūtni kaut kādos ceļa posmos, kādos laika intervālos tur atrasties un veikt satiksmes uzraudzību. Ja būs iesniegums, būs informācija, tad iespēju robežās tiks norīkota ekipāža."

Arī blakus rajonos, kur ir iepriekš rakstīti iesniegumi, pateicoties policistu klātbūtnei kaut kādā mērā tā problēma esot atrisināta, atzina policijas pārstāvis. Taču policijā arī atzīst, ka problēma ir policijas darbinieku resursi, proti, līdzīgas situācijas ir daudzviet, bet darbinieku trūkst. 

Policija arī atgādina, ka, ja atļautais braukšanas ātrums tiek pārsniegts par 21 km stundā, sods ir 80 eiro, bet, ja par 31 – jāšķiras no 160 eiro. 

"Situācijas, kad tiek izmantoti iekšpagalmi, piemēram, satiksmes sastrēgumu apbraukšanai, nav īsti normāla prakse, un ir jāmeklē risinājumi, kā šo caurbraukšanu varētu mazināt," teica VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" pārstāvis Mārtiņš Mālmeistars. "Ir dažādi tehniskie līdzekļi, kā var šo ātrumu samazināt, bet pašam cilvēkam ar domāšanu ir jāsāk un ir jāsaprot, ka iekšpagalmi nav šosejas, pa kurieni triekties un iegūt pusminūti vai varbūt pat mazāk."

Ķeguma ielas iedzīvotājiem ir vairāki ierosinājumi, kā situāciju uzlabot un panākt to, ka gan auto plūsma ir mazāka, gan arī autovadītāji brauktu lēnāk.

"Ja tur krustojumā uzliktu radaru, tad tas atmaksātos pāris mēnešu laikā," stāstīja Andris Vītoliņš no Teikas. "Pārvietojamais radars šeit ļoti lieliski noderētu regulāri, vismaz reizi nedēļā. Tā būtu mācība."

Ar Satiksmes departamentu ir sarakstījusies apkaimes biedrība, bet Satiksmes departaments nav izrādījis vispār nekādu interesi šī rajona sakārtošanā vai citu darbību veikšanā, norādīja iedzīvotāju pārstāvis.

"Protams, iespējas nav izsmeltas, ir dažādi citi risinājumi – gan sašaurināt brauktuvi ar stabiņiem, gan bloķēt ielu, padarot to necaurbraucamu, bet tas atkal apgrūtinātu pašus šīs dzīvojamās zonas lietotājus, kas dzīvo šajā ielā,"

skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta biroja vadītājs Jānis Vaivods. "Attiecīgi, droši vien uz to nevirzīsimies, bet, ja mēs saņemsim iesniegumus no iedzīvotāju vairākuma, ka viņi to vēlas, tad mēs varam izskatīt šāda veida jautājumu, bet es gribētu teikt, ka šeit ir jautājums par vadītāju kultūru."

Tātad, ja Ķeguma ielas iedzīvotāju vairākums vēlas, lai šajā ielā tiek veikti uzlabojumi, kas ļautu samazināt automašīnu plūsmu un braukšanas ātrumu, tad ar kopīgi parakstītu iesniegumu jāvēršas Rīgas domes Satiksmes departamentā. Bet autobraucējiem jāatceras, ka dzīvojamā zonā atļautais braukšanas ātrums ir līdz 20 km/h un priekšroka vienmēr būs mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti