Uzņēmumā “Vaidavas keramika” jau vairāk nekā 20 gadus izgatavo tradicionālos māla traukus. Uzņēmuma vadītājs Miks Balodis stāsta, ka tikai pēdējos divus gadus biznesa stratēģija veidota, lai apgūtu arī ārzemju tirgu. Pagaidām “Vaidavas keramikas” trauki eksportēti uz Centrāleiropu un Skandināviju, un eksports sasniedza 20% no kopējā apgrozījuma.
“Mēs sapratām, ka ar Latvijas tirgu attīstībai būs par maz, mums jāiet eksporta virzienā. Mūsu traukos pasniedz ēdienu viens šefpavārs Parīzē. Skandināvijas valstis,Vācija, Austrija, Šveice, tie ir tie mūsu galvenie tirgi,” stāsta uzņēmuma “Vaidava Ceramics” vadītājs Miks Balodis.
Eksporta tirgū prasības pēc traukiem ir augstākas nekā vietējā mērogā, skaidro uzņēmējs.
Tāpēc radīts jauns produkts dizaina trauku segmentā, kurā iepriekš uzņēmums vēl nebija darbojies. Taču eksporta tirgus apguve nav vienīgais izaicinājums. Grūtības sagādā arī kvalificēta darbaspēka atrašana reģionā.
“Ejot eksporta virzienā, es domāju, mūsu iespēja piesaistīt kvalificētu darbaspēku kļūst arvien konkurētspējīgāka un plašāka,” uzsver Balodis.
Raugoties kopējā valsts uzņēmējdarbības perspektīvā, uzņēmēji izaicinājumu saskata arī dialogā ar pašvaldībām, lai arī mazajās pilsētās un lauku reģionos notiktu attīstība ekonomiskajā izaugsmē.