Sadaļas Sadaļas

4. studija

Pirkuma čeki - ņemt vai atstāt veikalā?

4. studija

Rindā pēc palīglīdzekļa fizioloģisku vajadzību nokārtošanai jāgaida gads

Nedienas ar internetveikalu

Seniore ziemā interneta veikalā pasūtītu dūnu jaku arvien nav sagaidījusi

Kāds interneta veikals gadu mijā pasūtītu siltu dūnu jaku pircējai nav pamanījies piegādāt līdz pat šim brīdim – maija otrajai pusei. Izrādās, ka par šo komersantu ne viena vien sūdzība iesniegta Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), kas ir sācis notikušā izpēti.

Dūnu jakas pasūtītāja Biruta stāstīja, ka viņa 31. decembra vakarā internetā pamanījusi, ka kāds interneta veikals piedāvā iegādāties dūnu jaku. Tās ierastā cena bija 65-70 eiro, bet akcijas dēļ tā maksājusi par pusi mazāk. Turklāt, solīts, ka par jakas piegādi nebūs jāmaksā. "Kurš neņems, un, ja vēl vajadzīga. Tante taču ķer uz reizi!" teica Biruta.

Biruta pārskaitījusi 35 eiro, bet nākamajā dienā saņēmusi paziņojumu no veikala, ka par preci ir jāsamaksā, uz ko Biruta rakstījusi pretī, ka naudu jau pārskaitījusi, un sākusi preci gaidīt.

Veikals solījis preci piegādāt 2-4 nedēļu laikā, tomēr pēc trīs nedēļu gaidīšanas Biruta sagaidījusi nevis dūnu jaku, bet vēl vienu paziņojumu no veikala.

Interneta veikals Birutai norādījis, ka samaksātā nauda par jaku ir saņemta. Prece kādu brīdi nav bijusi noliktavā, bet tobrīd atkal esot pieejama. "Viņi vēl man jautāja, vai man vajag, vai var sūtīt to preci," Biruta bija neizpratnē par šādu jautājumu.

Vienīgā iespējamā saziņa ar šo veikalu ir rakstot e-pastu, un Biruta rakstījusi pat vairākas vēstules, ka ziemas jaku nepacietīgi gaida. Vēstulē 17. februāra veikals atbildējis, ka jaka izsūtīta tikai 15.februārī un ap marta vidu Biruta to saņemšot, kas vēl nav noticis.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane atzīst, ka par konkrēto uzņēmumu pērn saņemtas kopumā četras sūdzības, un arī šogad aptuveni tikpat daudz. "Mēs esam uzsākuši lietas izpēti par potenciāliem pārkāpumiem," teica PTAC pārstāve.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka: ja ir veikta samaksa par preci, tad mēneša laikā tā ir jāpiegādā vai arī 14 dienu laikā nauda jāatdod.

LTV raidījums rakstiski lūdza interneta veikalam "supermark.lv" izskaidrot, kāpēc radusies šāda situācija, taču neko vairāk par solījumiem nesaņēma.

Tikmēr Biruta no interneta veikala saņēmusi vēstuli, kurā teikts, ka veikalam esot radušās problēmas ar preču piegādātāju. Uzņēmums norādījis, ka naudu var atdot tikai mēneša laikā, un piedāvāja veikalā iegādāties ko citu, no kā Biruta atteikusies.

"Diemžēl katru gadu mēs saskaramies un patērētāji saskaras ar vairākiem interneta veikaliem, kuri diemžēl nav godprātīgi - saņem naudu par preci un preci nepiegādā. Ja šī te komercprakse ir negodīga pret patērētāju, mēs varam aizliegt un uzlikt sodus," teica PTAC pārstāve.

Interneta tirdzniecība ir riska zona un, pirms veikt pasūtījumus, ir jāpārliecinās, vai par konkrēto interneta veikalu nav atrodamas daudz sūdzību, kā arī kritiski jāvērt neticami izdevīgi piedāvājumi.

Pirms pāris nedēļām interneta veikalam ir mainījušies īpašnieki. Jaunie īpašnieki esot lietas kursā par "supermark.lv" saistībām un apzinās, ka kaut kas esot jādara.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt