"Ērenpreiss" veiksmes stāts sākās 1927. gadā, kad Gustavs Ērenpreiss izveidoja savu velosipēdu ražotni. Pirms tam viņam piederēja neliela darbnīca. Fabrika kļuva par lielāko Baltijas valstīs, gadā saražojot pat 30 000 braucamrīku. "Ērenpreiss" velosipēdi aizņēma 80% no Latvijas velosipēdu tirgus.
"Pirms 1. pasaules kara viņš bija kļuvis par vienas velodarbnīcas vadītāju. To darbnīcu evakuēja uz Krieviju. Leģenda ir tāda, ka Gustavs ar domubiedriem mežā atrada divas Bermonta armijas pamestas automašīnas. Tās sataisīja, pārdeva, un tā radās pirmais kapitāls velosipēdu darbnīcai," stāsta uzņēmuma "Ērenpreiss Original" vadītājs Toms Ērenpreiss.
Fabrika attīstījās un tuvāko gadu laikā kļuva par lielāko Baltijā. Desmit gadus pēc izveides tika atvērts jaunais rūpnīcas korpuss. Atklāšanā piedalījās arī valsts prezidents Kārlis Ulmanis. Gustavs Ērenpreiss nodarbināja aptuveni 300 cilvēkus, saražojot 30 000 velosipēdu gadā.
""Ērenpreiss" velosipēdi dominēja vietējā tirgū, tos eksportēja uz Baltiju. Uz Somiju un Poliju nedaudz un kaut ko nedaudz arī uz Padomju Savienību. Tā ar mūsdienu cilvēka skatījumu - 30. gadu velosipēdi ir ārkārtīgi augstas kvalitātes ražojums. Daudzi cilvēki atceras, ka padomju laikos ļoti daudz laukos varēja redzēt šos velosipēdus. Spēkrats, kas kalpo 60, nu jau 80 gadus," skaidro Toms Ērenpreiss.
Velosipēdi bija ne vien kvalitatīvi, bet arī krāšņi. Padomju laikos rūpnīca tika nacionalizēta. Gustavs Ērenpreiss devās bēgļu gaitās uz Vāciju. Viņa bijusī rūpnīca tika pārsaukta par "Sarkano zvaigzni".
2005. gadā Gustava Ērenpreisa brāļa mazmazdēls Toms Ērenpreiss atjaunoja vēsturisko zīmolu, atverot restaurācijas darbnīcu. 2012. gadā viņš kopā ar savu komandu prezentēja pirmo no jauna radīto "Ērenpreiss" velosipēdu līniju.
"Gribētu teikt un ir tāda pārliecība, ka cilvēki novērtē. Jā sākumā bijām pilnīgi pionieri un cilvēki nesaprata, ko [ražojam] un kāpēc tik dārgi, tad tagad cilvēki sāk novērtēt kvalitāti un to, kāpēc mēs to darām. Arī Ulmaņa laikos velosipēds maksāja divas algas," uzsver Toms Ērenpreiss.
Pašlaik tiek ražoti sešu veidu velosipēdu modeļi, kas jau paspējuši iegūt dažādus starptautiskus apbalvojumus par dizainu un kvalitāti.