«Rīgas satiksme» pagarina eksperimentu «iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm»

„Rīgas satiksme” līdz gada beigām nolēmusi pagarināt jūnijā sākto pilotprojektu, kurā piecos maršrutos iekāpt ļauts tikai pa transportlīdzekļa priekšējām durvīm. Pirmie mēneši esot apliecinājuši, ka cilvēki šādā režīmā patiešām apzinīgāk reģistrē braucienu, kas ļautu gan kāpināt biļešu ieņēmumus, gan labāk plānot maršrutus. Tiesa, eksperiments pagaidām notiek tikai maz noslogotos maršrutos, tāpēc par tā paplašināšanas iespējamajiem panākumiem ir grūti spriest.

Pirmā trolejbusa maršruts ir viens no pieciem, ko „Rīgas satiksme” kopš jūnija aplīmējusi ar lieliem uzrakstiem „Iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm”. No Valmieras ielas uz Pētersalas ielu kursējošais trolejbuss darbadienas rītā, maigi sakot, nav pārpildīts. Pieturās iekāpj pa vienam, diviem cilvēkiem. Nedaudzajiem pasažieriem par jauno kārtību domas dalās. 

"Rigas satiksme" vēl vērtēs savu eksperimentuMāra Rozenberga

    „Neredzu jēgu,” saka Marika, kura ar 1.trolejbusu brauc regulāri. „Tāpat cilvēki iekāpj un atnāk tālāk, nospiež e-talonu. Cits vispār nenospiež. Reizēm uzreiz neatver otrās un trešās durvis, bet tikai pirmās. Nevar uzreiz izkāpt.”

    Savukārt Katja ir apmierināta. "Man normāli. Kad ar ratiem braucu, arī viss kārtībā," viņa paskaidro. "Tad atver arī vidējās durvis. Man liekas, ka nav nekādu problēmu."

    Arī Maksims neērtības nesaskata. "Jā, es domāju, ka ir ērti. Šajā maršrutā nav ļoti daudz cilvēku, tāpēc pieturā nav jāgaida ilgāk,” norāda Maksims.

    „Rīgas satiksmē” ar pilotprojekta pirmajiem rezultātiem ir apmierināti,

    pastāstīja uzņēmuma runasvīrs Viktors Zaķis.

    „Pirmais secinājums ir tāds, ka mēs redzam, ka šajos maršrutos – 1.trolejbusa, 10., 20., 28. un 60.autobusa maršrutā, kur eksperimenta kārtā esam ieviesuši šo projektu, tas ir nesis savus rezultātus," teica Zaķis. "Noapaļojot, vismaz par 20% ir palielinājies reģistrēto pasažieru skaits.”

    To palīdzot izskaitļot jaunajos transportlīdzekļos uzstādītās pasažieru skaitīšanas ierīces. Iepriekš atšķirība starp iekāpušajiem un reģistrētajiem bijusi daudz lielāka, lai gan braucieni būtu jāreģistrē visiem.

    „Apkopojot rezultātus, jau ir pieņemts lēmums, ka šos piecus maršrutus pilotprojekta veidā turpināsim līdz 31.decembrim," turpmāko rīcību ieskicēja Zaķis. "Kāpēc pilotprojekta veidā? Jo jūlijs un augusts ir bijuši tādi tukšāki mēneši, bet septembrī un oktobrī atkal būs vairāk pasažieru. Gribam paskatīties, kā šie maršruti tiks galā ar lielāku cilvēku skaitu. Ja arī tad viss būs kārtībā, tad, iespējams, lemsim no jaunā gada šo maršrutu klāstu paplašināt.”

    Projekta sākumā daudzi bažījās, ka jaunā sistēma liks pasažieriem ilgāk mīņāties pieturās un pagarinās brauciena ilgumu. Zaķis klāsta, ka eksperimentā iesaistītajos maršrutos reģistrētas divu minūšu nobīdes uz apli. Tie gan ir dati tikai par vasaras mēnešiem un pārāk nenoslogotos maršrutos.

    Mazāk skaidri ir „Rīgas satiksmes” plāni par vēl kādu šovasar ieviestu jaunumu – ilgi gaidītajiem elektroniskajiem tablo.

    Zināms, ka līdz gada beigām visā Rīgā to būs 15, bet, kad tie pieturās būs ierasta lieta, Zaķis pagaidām nevar atbildēt.

    „Tagad nāk dažādas citas tehnoloģijas, kādi tie tablo var būt, tai skaitā krāsaini, nekrāsaini, tehnoloģijas jau attīstās," sacīja Zaķis. "Tā ka es nevaru šobrīd apgalvot, cik daudz un kurā laikā tie parādīsies, bet pirmie 11 tablo ir uzrādījuši pozitīvus rezultātus, redzam, ka tie strādā.”

    Pēc „Rīgas satiksmes” valdes locekļa Jāņa Meirāna iepriekš teiktā, viena tablo uzstādīšanas izmaksas svārstās no 1000 līdz 2500 eiro.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ikdienai
    Dzīve & Stils
    Jaunākie
    Interesanti