No 1. janvāra pie Rīgas sabiedriskā transporta vadītājiem vairs nav iespējams nopirkt braukšanas biļetes.
“Šāda iniciatīva bija, jo biļešu iegādi transportlīdzeklī izmantoja salīdzinoši neliels pasažieru skaits, kā arī mēs domājam par to, lai uzlabotu vadītājiem darbu un līdz minimumam samazinātu skaidras naudas darījumus,” skaidroja Rozīte.
Vienīgi 22. maršruta autobusā, kas kursē uz lidostu „Rīga”, var iegādāties biļeti pie vadītāja, bet nevar norēķināties ar skaidru naudu. “Cenšamies samazināt skaidras naudas darījumus, tāpēc 22. autobusa maršrutā varēs norēķināties ar bankas norēķinu karti pie transportlīdzekļa vadītāja. Ar skaidru naudu neviens nevarēs norēķināties,” viņa uzsvēra.
Rīgā ir vairāk nekā 400 biļešu tirdzniecības vietas, kur var biļeti iegādāties iepriekš; tās var aplūkot Rīgas satiksmes mājaslapā.
Tāpat kārtība nemainās arī pirmās un otrās grupas invalīdiem, kuriem šoferis izsniedz braukšanas maksas apliecinājumu.
“Transporta līdzeklī vadītājs šīm personām tāpat kā līdz šim pēc nepieciešamības izsniegs braukšanas maksas apliecinājumu. Tāpat arī vadītājs izsniegs braukšanas maksas apliecinājumu, ja transportlīdzeklim būs gadījušās kādas tehniskas problēmas,” skaidroja Rozīte.
Tāpat kopš oktobra Rīgas sabiedriskajā transportā ieviests jauns norēķinu veids – "koda" biļete. Tas ir pirmais solis uz 2021. gadā uzsāktajām izmaiņām, lai ieviestu jaunu biļešu sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā, norādīja speciāliste.
“Pērnajā gadā iesākās ļoti liels projekts, kas ir jaunas biļešu sistēmas koncepcijas izstrāde. Pērn tika izstrādāta koncepcija un plānojam, ka šajā gadā varētu izsludināt arī iepirkumu. Mēs virzāmies uz jaunas biļešu sistēmas ieviešanu Rīgas sabiedriskajā transportā un, visticamāk, ka būs dažādas iespējas, kā norēķināties par braucienu,” Rozīte informēja.
“Pagājušonedēļ kodu biļetei bija 75 tūkstoši lietotāju, tas ir ļoti labs skaitlis priekš nosacīti jauna produkta,” viņa stāstīja.